Te nat voor nachtweide, ophokken?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Helderder

Te nat voor nachtweide, ophokken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-05 13:17

De hele nachtweide van Niels is een grote vijver, blubber blubber en nog eens blubber. Niels staat overdag in een grote weide maar hij mag daar niet 24/7 blijven omdat hij dan een gasbuik krijgt enz. van hier tot tokio.
Hij heeft altijd buitengestaan, nooit op stal maar nu denk ik erover om hem overdag van 7 tot 16.30 uur in de andere weide te doen (die dus niet zo nat is) en dan s'nacht op stal. (ook omdat ik z'n rotstraal zo droog mogelijk moet houden)
Maar kan dat wel? Het is een shetlander die echt winterhard is en altijd in de wei heeft gelopen.. het is dan wel alleen voor de nacht maar is de overgang niet te groot? Een kant van de stal waar hij dan inkomt is wel open trouwens, maar er zit een zwarsbalk zodat hij er niet uitkan. En het stalletje is niet zo groot; hij kan er net z'n kont in keren zegmaar en dan nog ietsjes meer maar verder niet.

Wat vinden jullie?

BleikjA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 14:06

Ik ken jou paard niet maar als hij nog nooit op stal heeft gestaan dan kan hij mischien heel lastig worden als je hem nu wel ineens opsluit, want hij heeft dan ineens bijna geen ruimte meer en dan heeft hij energie te veel en hij zou zich ook kunnen gaan vervelen...
Maar voor die rotstraal zou het wel handiger zijn.

Ik denk dat je het gewoon moet proberen, en dan zo lang mogelijk buiten laten. En als hij te druk of er ongelukkig van word dan moet je iets anders verzinnen.

Helderder

Re: Te nat voor nachtweide, ophokken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-05 15:31

Oke, bedankt, ik ga er zo heen en dan probeer ik het gewoon Want in de natte bende is het zoiezo wat ongezonder voor z'n hoeven en alles.