Merino schapenvacht collectie

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

monteaura

Merino schapenvacht collectie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-05 21:29

Ik zat eventjes op de Harry's Horse site te kijken, en kwam daar t volgende tegen:

"Luxe collectie vachtartikelen, vervaardigd uit de beste Merino schapenwol. Bijzonder zachte wol, uiterst sterk, alles in originele natuurkleur.
Merino wol staat bekend als de beste wol die er op de markt is. Merino wol is één van de sterkste, meest veerkrachtige verkrijgbare vezels. Het kan meer dan 30.000 keer gebogen, gerekt en gestretcht worden in alle richtingen voordat het breekt. Een synthetische vezel breekt na zo'n 10.000 flexen en katoen reeds na 3.500 keer. U begrijpt dat u voor hoge kwaliteit wol produkten dus bij Harry's Horse® moet zijn."

Afbeelding

Ik ben altijd wel in voor bontproducten, maar heeft iemand hier nog ervaringen hiermee? Ik weet dat ze vanaf het voorjaar pas leverbaar zijn, maar er zullen toch al andere producten op de markt zijn geweest? Ik vraag me ook af wat de prijs ongeveer zal zijn.

Alane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 21:45

is dus geen vel, maar geschoren en geweven wol/vacht.

Guuus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 21:45

oeeeh dat halster wil ik erg graag hebben Ik denk dat het wel een duur grapje gaat worden trouwens...

monteaura

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-05 21:48

Ja inderdaad. Het halster bestaat uit allemaal bontjes, en bij ons kost een gemiddeld bontje al 6 euro, en dat is dan geen echt bont. Dus dat zal inderdaad wel een vrij duur grapje zijn!

Guuus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 22:08

Ja en eht is echt schapenbont dus dat kost hiet 13 euro per bontje en er zitten 4 op = 53 euro + nog het halster mmmm...

Taron

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 22:33

het is geen velletje hoor, volgens mij alleen de vacht op gewoon stof genaaid! lijkt trouwens wel echt!

Alane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 00:18

Hier koop ik een halster geheel bont (=lamsvel) voor 56 euro incl. halster. (weet even het merk niet)
En dan zit er echt overal lamsvel.
Van HKM heb je deze:
Afbeelding
+
Afbeelding
voor:
19.90 euro (de bovenste incl. halster) en de onderste (4 losse lamsvel bontjes) voor 25 euro.

Ben dus benieuwd wat ze voor deze HH set gaan vragen.