Om met de deur in huis te vallen:
Begin augustus ben ik op mijn huidige stal komen staan. Mijn paarden hebben tot 3 weken terug fulltime op het land gestaan en heb braaf vol voor mijn 2 stallen betaald al die maanden.
Bij de stalling zat stro, hooi, brok, een goed gedraineerde rijbak en een longeerring.
De bak was goed, totdat het te nat werd. Na 1 bui lag de bak al blank (en dan echt water tot aan je enkels) en was dan spekglad. Al die tijd hebben we niet kunnen rijden. Met mijn pony durf ik het wel aan (stappen en draven), maar met een jong paard die het evenwicht niet heeft, durf ik dat echt niet. Er was mij een goede bak beloofd, maar dit is pure bagger. De drainaige buizen blijken in de sloot (onder water) uit te komen, dus het water kan nergens heen. Verder mag ik ook maar 1 plakje stro per dag pakken (van een kleine baal
), want het wordt toch alleen maar vies volgens hem...Vandeweek op zoek gegaan naar andere stalling. Mijn paard heeft rugproblemen en daar moet flink mee geklust worden van de osteopaat, dus een goede bak is wel een vereiste. Ben bij een onwijs leuke stal uitgekomen en zij komen mijn paarden a.s. maandag ophalen.
Ik dus net naar stal en ik zou gaan vertellen dat ik wegga. Mijn bijrijdster/vriendin (is er zekers om de dag) was er ook vanavond. We stonden te denken hoe we het hem gingen vertellen. Vriendin zegt: 'ik ga wel' en weg was ze
Komt ze terug, zegt ze dat hij heeft gezegd dat ik een maand opzegtermijn heb en dus echt niet maandag weg mag en dat als ik het tóch doe, € 100,-- moet betalen.Ik ben er dus nogmaals naartoe gegaan, maar meneer was niet meer thuis
Dus ik heb tegen zijn vrouw gezegd dat ik hem morgen wel even zou bellen.Ik heb nooit een contract ondertekend, er is ook nooit gesproken over een eventuele opzegtermijn, dus het lijkt me dat ik vrij ben om te gaan waar ik wil. Ik voel alleen aan m'n water dat dit een dikke rel gaat worden. Ik wéét dat ik volledig in m'n recht sta! Ben zelfs bereid morgen weg te gaan (als dat mogelijk is met de nieuwe stal en het vervoer) en dan heeft ie dus al een week winst.
Wie oh wie weet hoe ik hem dit ga vertellen? Want nogmaals: dit wordt echt een rel...

BTW: het is een boertje met een stuk of 10 paarden in pension. Met geen van de paarden wordt getraind voor wedstrijdsport, dus het is echt pure recreatie.

Ik hou me altijd netjes aan een opzegtermijn (zelfs als het niet op papier staat), maar ik ga me niet houden aan een gril die ineens opkomt als kakken

Anders was het echt 'hoe eerder, hoe liever'.