Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

en zelf dan nog een handschoen gebruiken 

) met 2-3 dagen is de mok verdwenen, onze DA schrijft dit altijd voor bij mok, werkt beter dan de gewone mokzalf die je bij de ruitersportzaak kan halen Citaat:probeer zelf truwens maar eens wat bleek op een wondje, eens kijken hoe blij jijer van wordt, bah dat mensen toch zulke domme dingen kunnen bedenken zeg en zelf dan nog een handschoen gebruiken
Ellebel schreef:Citaat:probeer zelf truwens maar eens wat bleek op een wondje, eens kijken hoe blij jijer van wordt, bah dat mensen toch zulke domme dingen kunnen bedenken zeg en zelf dan nog een handschoen gebruiken
Je haalt me de woorden uit de mond, ik wou net zeggen: Zou je dat bij jezelf ook doen als je exceem had? En waarom moet je als mens ineens een handschoen aan om het er op te smeren.
Afgewerkte olie, daarvan dacht ik altijd dat dat iets van heeeel vroeger was, maar blijkbaar lopen er nog steeds van die idioten rond. Het is ook nog eens kankerverwekkend, dus dan is je paard eventueel van de mok af en dan krijgt ie andere problemen.

Renske20 schreef:zou het niet doen
en joozz, bij mok moet je juist NIET hard gaan zitten wrijven etc, 1x goed schoonmaken met betadineshampoo, zachtjes droogdeppen en daarna DROOG houden en GEEN korstjes losmaken
probeer zelf truwens maar eens wat bleek op een wondje, eens kijken hoe blij jijer van wordt, bah dat mensen toch zulke domme dingen kunnen bedenken zegen zelf dan nog een handschoen gebruiken

Quellian schreef:De verlopen (diesel)olie ken ik ook nog. Werkt wel overigens..
Ik gebruik altijd droogzetters, die de uiers van koeien ook droogzetten.
die werken heel goed.Super mastinol heet dat bij ons.Weet niet of er verschillende merken van hebben. Kost iets van €3,50 per tube en werkt echt super goed.
Quellian schreef:Ik gebruik altijd droogzetters, die de uiers van koeien ook droogzetten.
joozz schreef:Soms moet je even hard wezen en doorzetten, dit helpt snel en goed. En je hebt uiteraard hard en hard he. Ik bedoel alleen dat je het goed moet insmeren. En zelf een handschoen is vnml bedoelt ter berscherming van je mouw, of je moet verbleekte kleding willen.
Ik heb deze tip trouwens van mn DA, dusse lijkt me zo dom nog niet. Ik vind nogal wat dat je suggereerd dat ik dom ben, terwijl ik al heel wat mokgevallen heb gezien die chronisch geworden zijn doordat er allerlei 'zachte' smeersel op gingen en de mok niet snel verdween. Dit werkt tenminste snel. De ene pony in kwestie is echt een felle donder, maar zelfs hij vond het goed dat het gebeurde.
En als je zelf een flinke wond doe je er toch ook flink wat jodium op, dit prikt ook, maar helaas moet dat soms.
En over die olie: dat is verlopen olie. Vroeger gebruikte men dit veel. Ik hoor het nog wel eens, vooral de oudere paardenhouders gebruiken dit volgens mij nog.
Maar goed, ieder moet voor zich weten natuurlijk. Maar ik ben absoluut geen medogenloze paardenliefhebber hoor, ik wil alleen het beste.