Een gesprek met je pony

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Barbara_

Een gesprek met je pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-05 16:41

Ik ben op zoek naar iemand die aan de hand van een foto van mijn pony contact met haar kan maken om zo een paar dingen te vragen.
Nu vroeg ik me af of jullie hier ervaring mee hebben en met wie ik het beste contact op kan nemen!

Manon

Re: Een gesprek met je pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 17:42

Barbie1986 schreef:
Ik ben op zoek naar iemand die aan de hand van een foto van mijn pony contact met haar kan maken om zo een paar dingen te vragen.
Nu vroeg ik me af of jullie hier ervaring mee hebben en met wie ik het beste contact op kan nemen!

Char?

R_MW

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 18:22

milo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 19:11

ja, wil ik ook een keer aten doen.
en voor mijn poes en hond. mijn poes is echt een dame, ben heel benieuwd wat zij zal zeggen!!!! en de hond ook, want die blaft heel vaak voor aandacht. en natuurlijk rambo, of hij zijn appeltjes wel leker genoeg vind, haha

ilsejee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 19:32

www.dierenpraatjes.nl o.a.

Waarom doen jullie er zo belachelijk over? Blijkbaar nog nooit iets over gehoord/gelezen... beetje jammer..

Iranda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 08:33

Genoeg over gehoord, niets voor mij Iedereen moet geloven wat hij zelf wil, maar ik denk dat er een hoop mensen zijn die hier niet in geloven... Een grappige reactie is dat niet zo gek. Ik vond Char wel een goeie tip

ilsejee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 09:57

Er zullen inderdaad een hoop mensen zijn die er niet in geloven..

maar ik ga toch ook de christenen niet uit staan lachen.. (om het even extreem te maken)

X_ViSwIjF_X

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 10:02

Het lijkt mij echt er worden soms vragen gesteld over jouw die alleen je pony/paard zou kunnen weten.
Niet eens je ouders vrienden ofzo zouden dit kunnen weten en ze vraagt het aan de pony en zij weet het.
Vertel mij eens hoe dat dat dan kan.
Als ik me eigen paardje heb zoud ik best een keertje zo iemand willen laten komen.
Ben dan heel erg benieuwd
Maar precies zoals ilsejee zegt cristenen geloven tog ook in iets wat er wel is of niet en die lach je ook niet uit.

xxx

Iranda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 10:08

Even voor de duidelijkheid: niemand wordt hier uitgelachen. Uitlachen is iets anders dan het met een beetje humor bekijken, dat laatste mag best vind ik. Ik geloof zelf niet in helderziendheid en ook niet in leven na de dood. Maar net als dat niemand kan bewijzen dat "het wel zo is" kan ik niet aantonen dat er niets is.
Ik geloof wel dat er mensen zijn die gevoeliger zijn voor stemmingen, details uit de omgeving en subtiele signalen van anderen. En dat dat genoeg is om hetzelfde effect als "echt" praten met dieren te krijgen. Maar zoals ik eerder al zei, ieder zijn ding. Als jij er iets in ziet moet je het laten doen, en als het jou op de een of andere manier helpt is dat toch genoeg, ongeacht wat anderen ervan vinden..?

Laat je hier weten hoe het is gegaan?

Naomi21

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 10:17

Pm Vera eens !

ilsejee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 10:20

Iranda schreef:
Maar net als dat niemand kan bewijzen dat "het wel zo is" kan ik niet aantonen dat er niets is.

voor mezelf heb ik een aantal concrete 'bewijzen' waardoor mijn omgeving en ik erin geloven.

maar laten we het daar maar bij houden wat dat betrefd.

Ik ben persoonlijk ook niet iemand die van elk dier wil weten wat hij denkt. Een dier waaraan je ziet dat hij tevreden is en er geen problemen zijn hoef je geen vragen te gaan stellen. Daarentegen zijn er sommige dieren die er veel baat bij kunnen hebben eens te vertellen wat ze dwarszit. En dat lukt nog niet eens in een aantal gevallen. Maar omdat de meeste van deze personen ook energetisch therapeut zijn kunnen ze al veel dingen vertellen over het dier alleen door het dier 'door te meten'.
Van de 4 paarden, 6 katten en één hond die wij hebben hebben we slechts bij een pony de behoefte gehad om hem door te laten meten. Met goede resultaten..

ilsejee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 10:21

wie is Vera?

Krijtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 10:47

Vera op bokt doet dit soort dingen
Ze is vaak te vinden bij de western-topics

Ik heb het ook eens laten doen bij iemand, het klopt van geen kanten

ilsejee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 10:58

jammer, wat ging er mis/ wat klopte er niet?

Krijtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 11:00

Ehm, wat er mis ging weet ik niet, en vrijwel niets klopte
Ik kon mijn paard er absoluut niet in herkennen, ook alle losse dingen klopten niet

Iranda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 11:06

Vertel er eens iets meer over, hoe ging het, is ze bij jullie thuis geweest, wat zei ze allemaal? (Begon ze vaag en algemeen of juist direct heel specifiek?)

Krijtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 11:31

Ik heb het door twee mensen laten doen, allebij foto's gestuurd en gewoon afgewacht Eigenlijk zaten ze er allebij naast, de een had het over blessures die hij zou hebben, en dat springen niets was voor hem en de ander zei dingen over voer en stal, maar mijn paard heeft geen blessures gehad op die plekken, is juist 100% springgefokt en vindt niets leuker dan dat en krijgt niet het voer waar de ander het over had en staat ook niet op stal...

Ik vond het erg vaag en heel algemeen Allemaal over brave en lieve paarden, maar de mijne is niet vaak braaf

Misschien dat ik het bij Vera nog eens probeer...

Ziolette

Re: Een gesprek met je pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 11:44

Ik heb al een aantal gesprekken laten doen door vera en Jenna van bokt (niet tegelijkertijd en niet over hetzelfde trouwens ). Persoonlijk vind ik ze allebei erg goed. Vera af en toe op het enge af, die kon gewoon beschrijven wat ik aan had, liet Iesje haar zien tijdens het gesprek en nee dat kon geen toeval zijn . Aangezien een paar stalgenoten op hun voorhoofd tikten wat mijn kleding betrof, was het niet iets dat iedereen aan had die dag .

Kyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 13:12

Zou idd eens met Vera pb-en.
Zij heeft mijn paard ook gedaan en dat klopte allemaal als een bus. Ook de dingen die ze echt NIET kon weten, kwamen mooi naar voren.

hobbelheksJarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 15:19

Kinke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 15:52

Vind dit ook erg interessant, en voor het eventueel bewijzen staat er een leuke test op paardnatuurlijk.nl onder het hoofdstuk: wat is er nieuw op deze site" Ze hebben daar een plastic bak gevuld met allerlei dingen die hun paarden hebben gezien. Dus wie contact kan leggen moet in principe kunnen vertellen wat erin zit
Ik hoop dat er mensen zijn die de uitdaging aangaan.

Iranda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 18:19

da's een goed onderzoek Ben benieuwd! Ik denk alleen dat er weinig op ingegaan wordt...

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 20:36

ik wil het zelf ook gaan proberen, als het echt klopt laat ik het weten natuurlijk, als het onzin is ook. maar: ik ben al bevooroordeeld omdat ik erin geloof. ik heb zelf ook al dingen meegemaakt en weet dus dat het kan.