jullie tips

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

schattebol

jullie tips

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-05 15:50

Als er iemand vraagt hier op het forum wat hij moet doen als hij een paard wil kopen enzo wordt hier bijna altijd de nadruk gelegd dat het niet zo een lachertje is om een paard te hebben. Het is zo een beetje een ontmoediging.

Ik bedoel dat jullie dan altijd zeggen van : pas op want het is niet alleen de kost van het paard, de stal enzo maar wat als hij ziek wordt?

Maar bij wie is hier al een paard zo kostelijk ziek geweest? Ik ken hier verschillende mensen met paarden en die heb ik eigenlijk nog nooit horen klagen. Ja de da komt inderdaad wel over de vloer maar dat dan meer voor de inentingen enzo... Maar ik wil dus gewoon zeggen, echt ziek dat je 100 -den €-tjes kwijt bent. En dit dan ook nog een lange tijd ofzo? En wat heeft het paardje dan?

Het is uiterraard normaal dat als je met een levend wezen bezig bent je moet weten dat je er dus ooit voor kunt voorstaan dat die eens ziek enzo. En dat je dan ook de financiële middelen moet hebben om dit te kunnen bekostigen, daar dit dan gaat over je lieveling.....

Nu ik heb dus vandaag een wei kunnen bemachtigen ( en nu nog een paard) maar ik vraag me dan gewoon af wat er dan allemaal nog bij komt? Ja, smit uiterraard de da met de nodige inentingen enzo. Maar bv de wintervoeding, wat kost die?

Rosalie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 15:53

Bij mij is al tweemaal een ponytje ziek geweest. Drie keer zelfs. De kosten liepen hierbij erg hoog op.
Mensen zeggen het niet voor niks zo steng, er komt echt veel meer bij een paard kijken dan je zelf in kan schatten.

Marigold

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 16:26

ja precies,

je kan het gewoon niet weten en wat doe je als je een paard hebt, en er veel van houd, en het paard wordt ineens ziek??
als je het niet kan betalen, dat zou toch erg zijn!

ik heb pony's gehad die nooit iets mankeerden, maar ook een shet die binnen het jaar kreupel werd en daarvoor bij verschillende artsen is geweest, gecastreerd is, én zware koliek kreeg waardoor hij een tijd lang op stal moest op een manege.
reken maar uit.

je kan het gewoon nooit weten.
(maar ja als je je paard goed verzekerd dan weet je wel ongeveer waar je aan toe bent, dat dan wel weer)

Anoniem

Re: jullie tips

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 16:29

schattebol schreef:
Maar bij wie is hier al een paard zo kostelijk ziek geweest? Ik ken hier verschillende mensen met paarden en die heb ik eigenlijk nog nooit horen klagen. Ja de da komt inderdaad wel over de vloer maar dat dan meer voor de inentingen enzo... Maar ik wil dus gewoon zeggen, echt ziek dat je 100 -den €-tjes kwijt bent. En dit dan ook nog een lange tijd ofzo? En wat heeft het paardje dan?

Onze Leo is in de wei wel eens ineens zo dusdanig toegetakend dat er in 1 maand ineens meer dan 500 Euro veeartskosten waren ja....
Je weet 't niet met paarden, wat er ineens 'zomaar' mis kan gaan...

Kwanyin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 16:45

Mijn ex-pony had toen we haar pas hadden om de haverklap koliek(zwak darmgestel, kon overgang wei-stal niet aan, at een volledige boom op terwijl ze een wei vol gras had...) en bleek ook nog eens vol met wormen te zitten. Dat heeft ons ook aardig wat gekost om het beestje terug gezond te krijgen.

En mijn huidige paard heeft iets aan zijn spieren in de schouder. Pas na 10 maanden zijn we erachtergekomen. In die tijd zoveel dierenartsenbezoeken,foto's,medicijnen..dat we met het geld dat we daaraan uitgaven een nieuw paard hadden kunnen kopen.

En mijn ander paard heeft me ook nogal wat dierenartsenbezoeken gekost en onderzoeken en medicijnen om erachter te komen dat ze een stofallergie had, en zelfs daarna heeft de veearts nog af en toe wat extra medicamenten moeten voorschrijven omdat ze wat achteruit ging.

Je kan geluk hebben en jaren geen enkele medische last hebben, de medische problemen van de laatste zijn financieel ook niet ernstig. Maar heb je de pech dat je paard ernstig ziek word, dan zul je jezelf voor de kop slaan als je dan geen geld blijkt te hebben..