alleen hooi aan jaarling voeren?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

nokemi

alleen hooi aan jaarling voeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-05 13:45

Lees net weer een topic over natuurlijk voeren,nu wil ik dit best proberen.
Maar krijgt mijn jaarling dan niet te weinig binnen als ik haar alleen hooi voer?
Ze krijgt nu ook Pavo veulen brok,en mijn shetje krijgt een handje Muesli voor het lekkere.
Zou ik nou alleen hooi kunnen voeren?
Ze staan overdag buiten,s'nachts binnen.

Dennis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 13:46

Ik zou ook brok bij voeren voor de vitamientjes en de groei. Zelfs mijn shetlandjaarling red het niet op alleen hooi.

nokemi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-05 13:47

Dennis schreef:
Ik zou ook brok bij voeren voor de vitamientjes en de groei. Zelfs mijn shetlandjaarling red het niet op alleen hooi.

Dat dacht ik dus ook,doe ik nu dus ook.
Maar wil haar wel zo natuurlijk mogelijk houden

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 13:56

Natuurlijk, zo houden wij onze paarden al héééél lang niet meer. Ze lopen niet op de steppe in een kudde. En we hebben ook geen prezwalski's meer. Je kan wel tegemoet komen aan de natuurlijke behoeftes van een paard. Dus veel beweging, ruwvoer en vriendjes. En Pavo veulenbrok om de groei te ondersteunen, ik geef het in ieder geval wel.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 14:29

mijn jaarling nouja 1,5 jarige, die staat 24/7 op de wei en krijgt alleen het gras wat daar groeit en bieten. geen brok erbij ofzo.

heb ik eigenlijk nog nooit gedaan zolang ze op de wei staan. als hij binnen staat krijgt hij in tot 0,5 kilo basisbrok en een mand kuil per dag.

onley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 14:37

mijn ruin stond vorig jaar ook nog op de veulen weide en kreeg niks anders als wat er stond als het kouder werd kregen ze brood bij gevoerd .
Nu staan ze binnen en krijgen ze onbeperkt hooi.
Ik ben van mening dat een jong paard wel de energie ergens vandaan moet halen en dit niet alleen uit kuil en gras en mischien wat brood.
sinds mijn ruin binnen staat is die gegroeid en vraag niet hoe het is net of hij zijn achterstand nu in aan het halen is
dus wat ik hiermee wil zegen dat ik wel denk dat een veulen dat toch wel nodig heeft wil het goed uitgroeien dus wat brok kan geen kwaad.
en tegenwoordig is niks meer 'natuurlijk' ze staan tenslotte in een wei of op stal

nokemi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-05 19:28

[***] schreef:
Natuurlijk, zo houden wij onze paarden al héééél lang niet meer. Ze lopen niet op de steppe in een kudde. En we hebben ook geen prezwalski's meer. Je kan wel tegemoet komen aan de natuurlijke behoeftes van een paard. Dus veel beweging, ruwvoer en vriendjes. En Pavo veulenbrok om de groei te ondersteunen, ik geef het in ieder geval wel.

Beweging krijgt ze genoeg,vriendinnen heeft ze ook,Pavo veulenbrok krijgt ze,dus dat houden we maar zo

ilsejee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 19:38

de jaarling is wel verstandig om bij te blijven voeren met iets speciaal voor jonge dieren. De shet kan makkelijk zonder!
Ik heb hier zes paarden staan waarvan er vijf alleen hooi krijgen, ze worden alle vijf regelmatig bereden en varieren in de leeftijden van 6 tot 26. Bij geen van allen problemen met tekortkomingen ofzo.. als je maar goed hooi hebt..

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 20:00

pavo podo is idd prima brok om bij te voeren, anders komt ze zeker wat te kort als ze alleen maar hooi krijgt, dus gewoon zo houden als je nu ook al doet