Op de dag dat ik de proefrit ging maken, had ik er erg zin in.
Welsh, merrie, 1.37. 8 jaartjes en ze heette Goldstar.
Wat een lieverd!
Maar helaas was ze dat niet zo onder het rijden.. toen ik haar de hele tijd opnieuw aanspoorde gaf ze me toch een paar bokpartijen.
Toen ik haar eindelijk in draf had, bokte ze nog steeds de hele tijd in de hoeken van de bak. Aansporen in galop ging ook echter moeizaam.
Ik heb wel met zweep gereden, want de eigenaar van Goldstar zei dat ik met zweep rijden moest en als ze het fout deed meteen een dikke tik moest geven.
Ik vond het eigenlijk geen goede manier om haar de hele tijd zeer te doen. Ook al moet ik erg hard zijn bij haar.
Ik ben die dag er wel afgevallen. Die week erna spraken we weer af en viel ik er weer af. Ik heb zo niet echt zelvertrouwen meer.
Ik weet zelf niet wat ik goeddoe.. wat ik wel hoorde is dat ze me aan het uitproberen was en aan het kijken hoe ver ze me kon krijgen. Vanaf dat moment was ik een beetje bang of het me wel zou lukken om haar op het spoor te zetten dat ik hie de baas was.
Stoppen doe ik niet, ik ben best een doorzetter.
Ik ga zaterdag weer rijden maar ze is altijd hartstikke druk. Weten jullie misschien wat ik moet doen?! Voor het rijden longeren? Of doe ik misschien iets fout?! Ze rijd gewoon engelstalig en ze heeft een borsttuig tijdens het rijden om.
Reacties hoor ik graag.. alvast bedankt, Bokkers!