Drukplekken van de deken?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

joske_vuran

Drukplekken van de deken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-05 10:08

Na Vuran zijn scheeravontuurtje kwam ik erachter dat hij deze plekjes heeft:

Afbeelding
Afbeelding

Deze heeft hij aan allebei de kanten en voor bij zijn borst ook een klein beetje. Ze zijn verder niet hard ofzo..

Nu vraag ik mij af: zou dit van de deken kunnen komen? Want die loopt wel precies over deze lijn.

En mijn 2de vraag is: wat kan ik er aan doen? Vuran zijn deken is groot genoeg.. Maar ik denk dat het randje van de deken hem toch drukt.. Toch een andere deken kopen dan? of heeft dit waarschijnlijk geen zin? Wat ik ook dacht is misschien zo'n harry's horse teddy fleece deken eronder, en dan het randje omvouwen over de deken. Zou dit misschien iets zijn? En heeft iemand ervaring met die dekens?

aafje87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 11:31

is de deken niet TE groot? Daar komen ook schuurplekken van!
Een borstbeschermer bied in deze de uitkomst!
Afbeelding

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 14:31

misschien kan je er een schapenbondje overheen naaien?

milo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 14:40

khanita raakt altijd haar manen kwijt waar haar deken zit, echt heel erg zonde. en rambo heeft ook wel eens wondjes van de dekens gehad.

baudyh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 15:10

waarschijnlijk trekt je deken naar achteren.Je kan zo'n schoftbeschermer er onder doen of een deken kopen die beter past.

Kelly_Taco

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 15:13

Die beschermers ben ik geen fan van
Taco zijn hele schoft heeft daar van open gelegen.

jody_cadans

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 16:46

hallow
mijn oude pony had ook altijd druk wondjes van zijn deken ze had het wel nooit erg maar toen heb ik een deken gekocht dat aan de binnenkant helemaal gevoerd was met fleece en dat hielp heel goed het was wel een onbekend merk en het kwam uit duitsland koste 150 euro was wel 370 gram

Chrissetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 16:48

Taaclover schreef:
Die beschermers ben ik geen fan van
Taco zijn hele schoft heeft daar van open gelegen.

ligt eraan wat voor merk/stof dat je neemt

_Dorien_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 16:50

ik naai er een bontje onder. Ik ben ook geen fan van die beschermers. Mij paarden verliezen alleen maar meer haar met beschermer dan zonder.
Natuurlijk is de beste oplossing een goed passend deken, en voor paarden met een gevoelige schoft, of waar er de manen vlug van af zijn, een deken zoals de Highliner van Harrys Horse, die zijn daar speciaal voor gemaakt super dekens!

joske_vuran

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-05 18:06

_Dorien_ schreef:
ik naai er een bontje onder. Ik ben ook geen fan van die beschermers. Mij paarden verliezen alleen maar meer haar met beschermer dan zonder.
Natuurlijk is de beste oplossing een goed passend deken, en voor paarden met een gevoelige schoft, of waar er de manen vlug van af zijn, een deken zoals de Highliner van Harrys Horse, die zijn daar speciaal voor gemaakt super dekens!

Ik heb een Harry's horse! echt een super deken verder hoor! Ik zie nu pas dat er problemen mee zijn! HH Highliner is geen waterdichte, dus daar heb ik niks aan aangezien Vuran de hele dag buiten staat.

Ik heb de deken nu strakker vastgemaakt, zodat deze wat meer naar voren komt te liggen. Eens kijken of dit helpt.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 18:12

Ik smeer die plekjes gewoon in met uiercreme en vanaf het moment dat ik dat doe, is er eigenlijk ook geen proleem meer ( )