Altijd maar plassen/mesten in de proef...

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Krijtje

Altijd maar plassen/mesten in de proef...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-05 21:05

Mijn paard doet dit dus...
Op het moment dat mijn voorlezer begint en we stil gaan staan om te groeten zet mijn paard zijn benen wijd, zakt een halve meter naar beneden en gaat lekker uitgebreid staan plassen Of soms mesten
Nu (de laatste paar keer) geeft mijn voorlezer alleen een handgebaar wanneer ik moet beginnen en dan zet ik gelijk mijn paard stil, dan doet hij het tenminste nog net voor de proef...
Waarom moet hij altijd (zelfs als hij net de trailer heeft "blankgezet") als we stilstaan in de ring?
Met inrijden, trainen of les is er niets aan de hand...
Wat kan ik hier tegen doen?

Neroo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 21:20

Misschien met rijden als ie wil gaan plassen een keertje goed proberen door te drijven?
( met oefenen in de bak )

Nero heeft af en toe ook de neiging als we bezig zijn te gaan staan poepen,
dan krijgt ie van mij toch een por

Krijtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-05 21:26

Met oefenen in de bak doet hij het ook niet, nergens, behalve in de ring.... En ik kan hem ook moeilijk een por geven tijdens het groeten... Kost me een 4... En, hij zakt gelijk in elkaar zodra ik hem stilzet, we staan nog niet of hij is al weer aan het plassen

santos

Re: Altijd maar plassen/mesten in de proef...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 22:53

Mijn paard plast veel, is een beetje zenuwen bij hem, maar in de proef gelukkig nooit(wel 2x voor en na), lijkt me ook erug lastig.

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 09:57

lijken wel gewoon zenuwen. doetie het bij je 2e proefje(als je die rijd) ook??

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 10:58

Ik denk dat het gewoonte is

Ik ken een paard dat altijd gaat plassen als ze hooi krijgt. Kan wel 10x plukjes achter elkaar geven, elke keer gaat ze weer. Ookal komt er op het eind niets meer uit.

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 11:58

kun je niet gewoon rustig wachten tot je paard is uitgeplast? Dan gewoon netjes verder rijden? wat wou je er anders aan doen, met porren haal je inderdaad niet zo'n mooi cijfer voor het groeten en stilstaan. Ik zou gewoon wachten en dan netjes de proef doorrijden

Krijtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-05 11:59

Bij de tweede proef doet hij het ook... Maar alleen bij het groeten, niet als je bijvoorbeeld bij E moet afwenden en dan bij x enkele seconden moet stilstaan, dan staat hij perfect en plast/mest hij niet

De proef doorrijden kan idd, maar dan krijg ik ook een 4 voor het groeten... Ik haat vieren

paardjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 14:38

Sfiejj schreef:
kun je niet gewoon rustig wachten tot je paard is uitgeplast? Dan gewoon netjes verder rijden? wat wou je er anders aan doen, met porren haal je inderdaad niet zo'n mooi cijfer voor het groeten en stilstaan. Ik zou gewoon wachten en dan netjes de proef doorrijden

Sluit ik me bij aan, er gaan toch geen punten af voor mesten of urineren?

Krijtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-05 14:41

ja, wel dus...
Ik heb al een aantal keer een 4 gehad, terwijl hij midden in de proef prachtig staat en we vaak een 8 krijgen... Dit plassen kost mij dus 4 punten... Vind ik erg zonde

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 14:45

Ik wou dat mijn paard dit deed. Heerlijk toch? lekker leeg de proef door. Mijn paard houd zijn plas op en dan moet hij soms zo erg dat hij letterlijk bijna niet meer kan lopen, maar ophouden zal en als dan ook zijn jans nog meezwaait is het echt heel zielig. Stilstaan heeft geen zin, hij doet het toch niet.

Ik denk dat het van jouw paard zenuwen is en heel verstandig gooit ze zich leeg om alert te kunnen reageren in tijden van nood. Een oerinstinct dat heel verstandig is iig.

Krijtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-05 14:53

Het is ook niet erg, maar echt nodig moet ie ook niet want meestal laad ik hem uit de trailer en dan staat de trailer al blank...
Het is gewoon zo zonde met de punten
Ach ja, misschien gaat het ooit over

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 14:55

Als je de volgende keer weer een 4 krijgt zo ik naderhand gewoon even om uitleg vragen bij de jury. Die is de enige die je kan vertellen waarom je een 4 krijgt.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 15:30

Als je voor met plassen een 4 krijgt en met een por ook een 4 zou ik het zeker een paar keer proberen met een por.

Krijtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-05 19:49

Kan ik idd wel doen ja
Toch weet ie dat het gaat om die paar minuten tussen die bordjes, hij loopt zich dan ook vreselijk uit te sloven en reageerd ineens veel beter op de hulpen dan in de inrijbak Maar dat plassen blijft... In het buitenseizoen deed ie het ook naast de jurywagen