Hoe lang doorrijden als je zwanger bent?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

WowAmigo

Hoe lang doorrijden als je zwanger bent?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-05 18:57

Hoi,

Ik ben nu ruim drie maanden in verwachting en volgens "de deskundigen" zou ik zo met vier maanden moeten stoppen met rijden. Maarreh als dat allemaal lukt wil ik eigenlijk wel langer doorrijden als ik mij daar goed bij voel.

Ik ben benieuwd hoe lang Bokkers die nu zwanger zijn of zijn geweest hebben doorgereden en hoe dat ging! Ik heb een erg braaf paard (alhoewel ik wel weet dat paarden onvoorspelbaar zijn!), maar die vertrouw ik dus wel.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 19:08

De meningen verschillen er nogal over. Ik ken iemand die tot een maand voor de bevalling gewoon gereden heeft en ik ken mensen die zich al na 6 weken zo slecht voelden dat het niet meer ging.
Sommigen zeggen dat het schokken slecht is voor de baby, anderen zeggen 'Als het zit dan zit het'.
Ik wil zelf zo lang mogelijk doorrijden met een buikband om en stoppen als ik bijv. harde buiken krijg of me niet goed voel.

EDIT: Van harte gefeliciteerd trouwens!

WowAmigo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-05 19:09

Ja bedankt! Ben jij nu zelf ook zwanger dan?
En bedoel je dan echt een ondersteunende buikband oid? (Waarrrr koop ik die!)

tamary

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 19:10

De huisarts zei tegen mijn moeder toen ze dat vroeg: totdat je uit je rijbroek knapt. En dan nog voornamelijk omdat het geen doen is om voor die paar weken daarna een nieuwe te moeten kopen.

RevanchesJarig

Re: Hoe lang doorrijden als je zwanger bent?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 19:11

WowAmigo schreef:
Hoi,

Ik ben nu ruim drie maanden in verwachting en volgens "de deskundigen" zou ik zo met vier maanden moeten stoppen met rijden. Maarreh als dat allemaal lukt wil ik eigenlijk wel langer doorrijden als ik mij daar goed bij voel.

Ik ben benieuwd hoe lang Bokkers die nu zwanger zijn of zijn geweest hebben doorgereden en hoe dat ging! Ik heb een erg braaf paard (alhoewel ik wel weet dat paarden onvoorspelbaar zijn!), maar die vertrouw ik dus wel.

Als jij je er nog prima bij voelt. En nog geen last hebt van je "groeiende" buik. Dan kun je makkelijk langer doorrijden hoor! Met 4mnd al stoppen is best vroeg. Mijn moeder had tot haar 6-7 maand doorgereden. Ging nog goed zei ze. Tuurlijk was ze wel wat voorzichtiger. En springen deed ze na de 4e maand ook niet meer.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 19:11

WowAmigo schreef:
Ja bedankt! Ben jij nu zelf ook zwanger dan?
En bedoel je dan echt een ondersteunende buikband oid? (Waarrrr koop ik die!)

Ik stuur je even een PM

WowAmigo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-05 19:12

Kijk, dat hoor ik graag! (en ik had mij rijbroek toch al te groot gekocht, komt dan weer goed uit...)

Karin_deB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 19:14

mensen die ik ken, zeiden dat je kan rijden tot je zelf niet meer kan, dus als jij nog kan tot de dag voor dat je bevalt, moet je dat vooral doen,

Chippewa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 19:17

Hallo , ik heb ook doorgereden tot de 7de maand....en geen probleem hoor.
maar het scheelt per vrouw natuurlijk...

WowAmigo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-05 19:19

Ik word al blijer... Mijn paard is helaas geblesseerd nu, maar ik hoop er toch "voortijd" wel weer op te kunnen zitten!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 19:23

allereerst gefiliciteerd

de dochter van mijn baas heeft door gereden tot ze een maandje of 6 zwanger was. het licht er natuurlijk ook aan hoe je jezelf erbij voelt

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 19:27

lindsey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 19:27

Ik ken iemand die bij haar eerste zwangerschap heeft doorgereden tot 2 weken voor de bevalling.

Bij haar 2e zwangerschap kreeg ze na 3 maanden last van haar buik bij het rijden en is toen gestopt.

sphinxie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 19:42

Een stalgenootje is doorgereden tot zo'n 8 maanden. Toen kwam ze er slecht op .

WowAmigo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-05 19:47

Tja, het zal altijd afhangen van wat Juan (hij is in Spanje "gemaakt" )
er van vindt...

Maar niet iedereen doet er dus zo moeilijk over gelukkig! Als ik me er lekker bij voel kan ik dus gewoon doorrijden, fijn idee!

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 19:47

Proficiat met je zwangerschap!

Ik ben nu vier maanden ver en rij nog vrolijk verder. Mijn haffie is ook eerder eentje van het type "lieve sul" ( ), anders zou ik het niet doen. Op een vreemd paard stap ik nu helemaal niet

Ik stap en draaf nog, galop enkel kortere stukjes. Dat gaat heel goed, al is het wel wat vermoeiender dan voorheen. Meer problemen geeft het afstijgen zonder schokken. En het opstijgen zal met een nog dikkere buik ook wel knap lastig worden.

In mijn rijbroeken pas ik nauwelijks nog Maar ik rij dus gewoon vrolijk door tot mijn lichaam of mijn intuitie me zegt om er mee te kappen. Ik geniet meer en meer van kortere (drie kwartier tot een uur) rustige buitenritjes dan van snellere dingen. En het hoeft niet meer zo nodig elke dag. Maar een paar keer per week een gezellige stapronde met een vriendin, da's genieten!

mobick

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 19:55

ik ben met 5 maanden gestopt ... ik werd bang en onzeker en toen vond ik het de tijd om te stoppen.

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 20:02

Dat is heel verschillend voor iedereen. De een stopt meteen, zodra ze wist dat ze zwanger was en de ander rijdt tot de 7e of 8ste maand nog..

Denk dat dat ook een beetje aan jezelf ligt en ook wat voor paard je hebt..

WowAmigo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-05 20:03

Ja, als ik bang word om te vallen ofzo dan stop ik ook. Ik rij nog op een 3-jarige hengst, toen ik net twee maand ver was dacht ik echt een paar keer "als ik nou maar niet val!" Maar da's net een hobbelpaard met aan-uitknopje dus ik vertrouw me er wel mee. Maar idd als ik bang word stop ik.

Rivjenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 21:26

toen ik zwanger was, was ik uitgerekend op 18 mei.
Ik wilde zolang mogelijk doorrijden.
Ik ben toen gestopt op 2 maart, en wat bevallen op 22 april.
Een maandje te vroeg....
Maar dat had vast niet met het paardrijden te maken.
Ik heb tot het laatst aan toe gewoon gedraafd en gegaloppeerd.
Alleen kreeg ik wel af en toe last van steken in mijn zij, dan ging ik even stappen en dan ging het weer goed.
Als ik ooit weer zwanger zou zijn zou ik het zo weer doen!

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 21:42

Ik ken 2 vrouwen die doorreden tot in de 8e maand. Maar ik ken er ook die met de 6 weken al stopten.

FlyingHigh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 22:28

Heb doorgereden tot de 7e maand bij de eerste. Eigenlijk gestopt omdat ik er niet meer op kon komen door mijn dikkere buik, . Bij de tweede zwangerschap had ik met 12 weken zwangerschap al dermate heftige bekkeninstabiliteit, dat ik echt niet meer kon rijden. Na 6 jaar kwakkelen met mijn bekken, rij ik nu sinds dit jaar weer.

mini_bienie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 22:32

Ten eerste: Gefeliciteerd!

Ik zou gewoon doorrijden tot mijn lichaam aan geeft dat het niet meer gaat, dus tot het moment dat ik mij daar niet goed meer bij voel. Voor de een is dat met 3 maanden, voor de ander met 6... mijn moeder heeft zelf tot 7 en halve maand nog gereden...

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 22:32

zelf ben ik meteen gestopt met rijden nadat ik wist dat ik zwanger was
ik vond het risico te groot

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 22:45

Ben bij de eerste gestopt, toen ik na 4mnd steeds harde buiken kreeg. Een maandje later lag ik in het ziekenhuis, daar dochter lief er toch echt uitwilde. Gelukkig goedgekomen, ze is nu 15. Bij 2e en 3e toch maar na 3 mnd gestopt, uit voorzorg.

maar als jij je goed voelt , lekker blijven rijden toch!!!!!!!!