Nieuwe trailer of een nieuwe bodem in oude trailer?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

sphinxie

Nieuwe trailer of een nieuwe bodem in oude trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-05 16:42

Ik heb een trailer uit 1990 die ik dit jaar min of meer heb opgeknapt. Hij is geschilderd, heeft nieuwe banden en ik heb bij een trailerbedrijf een bodemcheck laten doen. Daar kwam uit dat ik nog best anderhalf tot 2 jaar met die bodem kan rondrijden, maar dat ik voor het onderhoud er 2 metalen plaatjes in moest doen op 2 plekken waar de bodem anders slecht zou worden. Ik wil niet die tijd van 1,5 tot 2 jaar afwachten (trailer staat namelijk buiten), maar voor die tijd vervangen of een nieuwe (tweedehandse) trailer. Tot vanmiddag was die keuze makkelijk: omdat mijn zijkanten op de bodem staan, is vervangen door een dealer zo'n 1500 euro, dus kwam er wat mij betreft een nieuwe trailer. Maar vanmiddag belde mijn neef (hij werkt bij de dealer waar de trailer vandaan komt) en hij bood aan om voor 850 euro de bodem te vervangen. Als ik mijn trailer nu inruil brengt dat 1000 euro op, particulier verkopen brengt 1200 euro op. Wat zouden jullie doen, en waarom?

Sjoert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 16:46

Ibbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 19:12

Ik heb in mijn trailer een nieuwe bodem laten zetten door de dealer: kostte inclusief een 'grote beurt' 375 euro. Mij lijken de bedragen die je noemt dus exceptioneel hoog.

sphinxie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-05 19:40

De bodem kost al 310 euro (als mijn neef hem koopt), bij de dealer dus nog meer. Omdat bij mij de bodem onder de zijkanten zit, is het een stuk duurder dan dat de bodem er tussen zit. Een week of 2 geleden sprak ik iemand die zelf zijn nieuwe bodem er in ging zetten en die had al 450 euro voor zijn bodem betaald. Mij lijkt dus 375 euro incl. een grote beurt erg weinig . Waarschijnlijk is het ook afhankelijk van het soort bodem, de maat, soort trailer en dus inderdaad het verschil tussen een bodem ertussen en een bodem eronder. (Als mijn bodem ertussen had gezeten was ik bij de dealer op 750 euro gekomen, dat scheelt dus al een hoop.)