paardenbloedtapperij

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

ferro

paardenbloedtapperij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-05 15:00

Hoi allemaal

Ik moet voor school een opdracht maken over paardenbloedtapperijen,
maar ik weet daar niet zo veel over, ik weet alleen dat merrie's drachtig zijn en daar bloed van af wordt genomen voor hormonen.. wie kan mij hier meer over vertellen??

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 15:03

Wat ik weet is dat ze voor het microbiologisch onderzoek (dus naar bacteriën enzo) paardenbloed gebruiken. Hier kunnen ze dan de bacteriën op kweken, dus dat ze groeien en makkelijker onderzocht kunnen worden. Voor zover ik weet wordt er bij de slachtpaarden net voor ze geslacht worden bloed afgetapt (en dan in flesjes gedaan en naar de labo's gebracht) maar ik weet niet of het dit ook is wat je bedoeld en nodig hebt?

Marl1tje

Re: paardenbloedtapperij

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 15:20

Ik heb ooit iets gelezen over antiserum tegen slangengif dat ze door middel van paarden verkrijgen, jij bedoelt ongetwijfeld iets anders, maar wat ik bedoel werkt zo:

Ze spuiten steeds toenemende hoeveelheden slangengif in bij de paarden die daar een immuun voor worden en dus antistoffen produceren. Vervolgens nemen ze bloed af, waaruit ze die antistoffen halen zodat het voor mensen gebruikt kan worden...

Vond het destijds een bizar verhaal en heb het daarom destijds gecheckt bij iemand die werkt op een medisch lab, vandaar dat ik het onthouden heb.

Dat over die hormonen heb ik ook weleens gehoord, maar hoe dat precies werkt weet ik niet. Ik dacht ook dat er ooit een topic over was, maar die kon ik zo snel ook niet vinden...

Eline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 15:22

www.google.com

Bokt is niet bedel om anderen je huiswerk te laten doen.