vandaag springen of niet?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Laulitz

vandaag springen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-05 14:03

Ik wil vandaag gaan springen om te oefen op de galop.
Ik neem nu namelijk alle hindernissen vanuit draf maar ik ga dus oefenen op de galop.
Vandaag ga ik zeker niet hoog springen.
Vrijdag heb ik springles. Dan kan ik dus niet op de galop oefenen omdat we dan parcours gaan doen enz. en dan kan ik dat gewoon niet fatsoenlijk oefenen.
Zaterdag heb ik een jumping en dan ga ik waarschijnlijk twee keer een parcours springen(zonder barrage mee gerekent).

Maar nou was mijn vraag: zou het kwaad kunnen als ik vandaag spring en morgen dressuur of zou ik dat niet doen (lees: zaterdag 1x springen en dan kan ik niet op de galop oefenen).
Vandaag ga ik dus niet hoog ofzo maar gewoon 1 hindernis laag en dan uit galop doen...

Dus, vandaag springen of dressuur?
Laatst bijgewerkt door Karin op 23-11-05 14:05, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel duidelijker gemaakt

verwijderd09

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 14:05

als jouw pony in goede conditie is kan dat makkelijk hoor

Laulitz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-05 14:10

Maar ik bedoel meer i.v.m. haar benen...

Dorus

Re: vandaag springen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 14:12

LauEef schreef:
Vrijdag heb ik springles. Dan kan ik dus niet op de galop oefenen omdat we dan parcours gaan doen enz. en dan kan ik dat gewoon niet fatsoenlijk oefenen.

Je neemt wel springlessen maar krijgt daarbij niet de mogelijkheid als combinatie te leren de hindernissen uit galop te nemen? Als dat bij jou een moeilijk punt is lijkt mij dat het eerste waar aan gewerkt moet worden bij de springlessen. Imo is een springles niet het springen van het parcoursje en hoogte maar het aanleren van de technieken icm het springen van parcoursjes.
Jou instructuer zou jij de tijd moeten geven op die galop te oefenen en jou daar ook in moeten begeleiden.

Maar, zoals MRmichiel al zegt, als je pony voldoende conditie heeft moet het geen probleem zijn met je pony nog een beetje te gaan springen.

Laulitz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-05 14:18

Kijk we rijden met een aantal in de springles en iedereen wil graag oefenen en we oefenen ook wel met balkjes en technieken enz in de les maar dit is een probleem die ik gewoon wil oplossen met mezelf en me paard...

Dorus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 14:27

LauEef schreef:
Kijk we rijden met een aantal in de springles en iedereen wil graag oefenen en we oefenen ook wel met balkjes en technieken enz in de les maar dit is een probleem die ik gewoon wil oplossen met mezelf en me paard...

Als ik pech heb dan rijden er bij mij in de springles 12 combinaties. Als een van die combinaties problemen heeft met het aanrijden op de hindernis in galop dan krijgt die persoon de gelegenheid daar op te oefenen met de juiste begeleiding van de instructeur.
Je zegt dat het een probleem is wat je zelf wilt oplossen, maar imo neem je juist springlessen zodat je hulp krijgt om dit soort problemen op te lossen, niet om die parcoursjes te springen. Ik ben van mening dat de rest er maar genoegen mee moet nemen dat jij die ene keer iets meer aandacht krijgt dat zij. Jij hebt dat gewoon nodig op dat moment en als zij een keer extra aandacht nodig hebben moeten zij dat ook kunnen krijgen. Ik moet ook zo vaak wachten omdat een van die andere combinaties weer eens aan het klooien is op een dubbel of een kijkerige hindernis ofzo. Dat hoort er nu eenmaal bij. Maar als ik extra aandacht nodig heb krijg ik dat ook.

Laulitz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-05 14:32

Maar het is gewoon iets tussen mij en mijn paard en daar kan imo mijn instructrice niet mee helpen!
Daarom vroeg me dus af of ik vandaag kon gaan springen en of dat niet slecht is voor haar benen!
Dus is er iemand met een ontopic reactie?