Hoe vervoer je een jong veulen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

peggy2

Hoe vervoer je een jong veulen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-05 10:06

Ik moet een veulen van 4 maanden vervoeren over een afstand van 220 km (+- 3 uren rijden).Het is nog niet gespeend. Wat is het beste? Met de trailer of met de vrachtwagen?

XUlyssesX

Re: Hoe vervoer je een jong veulen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 10:12

hallo

ik weet niet wat beter is vrachtwagen of trailer maar je moet wel weten dat je de trailer of vrachtwagen goed sluitend moet hebben dus achter geen opening jonge veulens en paarden willen zich nog welleens omdraaien en er achter uit springen. en dan ben je nergens want dan heb je een veulen ergens los midden op een drukke weg dus zord dat je er een hekje voor hebt of je zijltje dicht,

ik hoop dat er andere mensen komen met tips over trailer of vrachtwagen.

succes

Ibbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 10:28

Hier zijn al legio topics over geweest, recentelijk. Ik weet dat de zoekfunctie het niet doet, maar éven een paar pagina's VMR doorscannen is ook zo gebeurd, en dan heb je meteen je antwoord.

Samenvatting van die adviezen:

Vrachtwagen of trailer maakt niet uit, net wat je ter beschikking hebt.
Veulen los, zeiltje dicht, in trailer voorstang of eruit, of punt opvallen met een paar strobalen.
Als-ie niet afgespeend is moeder meenemen, veulen achterlaten op nieuwe adres en merrie mee terug laten nemen.

Sjoert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 12:05