verschuiven zadeldek

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

joozz

verschuiven zadeldek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-05 21:40

Ik had al tien jaar hetzelfde zadeldekje van Weatherbeeta. Dit ding was echt super, maar ja na tien jaar dacht ik toch maar eens een andere te kopen. Dezelfde werden helaas niet meer verkocht, dus heb ik een mooi stevig dekje van Equitherme gekocht.
Nu had ik met mn vorige dekje nooit last van verschuiven gehad, maar deze schuift tijdens het rijden gewoon naar achteren. Ik leg hem al iets meer naar voren, maar t helpt niets. Terwijl mn zadel gewoon goed ligt.
En t dekje ligt ook gewoon zoals t moet.

Heeft iemand hier tips voor??? Vind het nml nogal zonde, heb al weer de neiging om m'n oude dekje op te zoeken en die nieuwe weer aan de kant te gooien....

Fredt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 09:56

Echt tips heb ik er niet voor.
Ik weet niet of er lusjes aan zitten, maar anders is het misschien een idee om deze aan de voorkant te maken, om het naar achteren schuiven te voorkomen.

Allejandro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 09:56

Een betere proberen.
Of een ankypad die zouden niet schuiven alleen heb al van meerdere gehoord dat het af en toe ook niet helemaal top is.
Of een dekje kopen dat écht goed past & met van die voorlusjes (maar dat zal die van equitherme ook wel hebben.)
Ik denk gewoon wat proberen qua merk.

En 10 jaar met een dekje, wauw. Wou je niet es iets anders ?

Flew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 10:03

Ik heb dit probleem ook bij de pads van mijn Australian Stock Saddle.. Blijf het even volgen.. En anders ga ik toch maar lusjes maken...

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 10:45

als het bij dat andere dekje niet gebeurde dan is de pasvorm van dit dekje toch niet goed. Ik heb het probleem gelukkig nog nooit meegemaakt. wat voor dekje ik er ook onder doe.

Het kan zijn dat je dekje van 10 jaar al helemaal in de vorm van je paard is geworden en daarom zo goed blijft liggen. Weet je zeker dat het zadel goed ligt?

Bij de een ligt het vaak beter dan bij de ander. heb zelf ook al regelmatig dit soort problemen meegemaakt.

Goed vastmaken en dan hopen dat ie snel de juiste pasvorm krijgt. Heb je het dekje al gewassen? Misschien dat dat wel helpt omdat je dan het gladde glimlaagje eraf wast en het dekje dan wat stroever wordt

MarchaL

Re: verschuiven zadeldek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 12:01

Ik heb dit verschuif-probleem dus ook gehad maar dan met een Anky dekje! Ik heb nooit problemen gehad met dekjes, alles lag goed en verschoof geen milimeter, behalve zo'n duur Anky dekje (jouw verhaal gaat in mijn geval dus niet op rakkertje13 )

Zoals Oosterhoff al zegt zal het ongetwijfeld aan de pasvorm liggen, dat bepaalde dekje zal dan toch net niet goed liggen op jouw paard. Waarschijnlijk zal de pasvorm van dit nieuwe model anders zijn? Net als het anky dekje bij mijn paard dus gewoon klote ligt.... Uiteindelijk heb ik het dekje verkocht en sindsdien koop ik eigenlijk alleen nog maar dekjes van voor mij ''vertrouwde merken''.

joozz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-05 12:25

bedankt voor jullie reacties.
Mn zadel ligt goed. Ik dacht zelf ook al aan een andere proberen, maar ja welke dan?
En vind het ook wel weer zonde om dit dekje aan de kant te gooien was toch weer 26 euro.

Er zitten al van die lusjes aan, maar die zitten nogal ruim, dus ik ga ze wel wat inemen. En ik ga ook nog wel proberen het dekje alvast te wassen, misschien scheelt dat.

Kyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 15:36

Soms scheelt het idd dat het dekje als het gewassen is, beter blijft liggen. Anders evt. de lussen wat krapper is vast een goed idee.

Orchid

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 18:45

Ik heb dit met mijn dekjes ook niet, behalve de BR event, die verschuift altijd wel iets, ondanks dat er lusjes aan zitten...

Spetter

Re: verschuiven zadeldek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 19:32

Let er bij de aankoop van een evt volgend dekje eens op of de lussen met klitteband vast kunnen. Die gewone lussen zijn vaak standaard en die schruiven, met dekjes met klitteband heb ik het niet. Ik heb ook een nepankypad, die schoof ook eventjes, toen bleek dat ik niet goed had aangesingeld. Nu blijft ie wel aardig liggen, maar met lussen denk ik beter.

Krijtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 20:56

Ik heb dit probleem ook gehad bij... een Anky-dekje...
Mijn tip: zoek naar dekjes die van die hoge korte lusjes hebben (die door de ringetjes moeten ipv bij je singelstoten)
Dit soort dekjes blijft vaak veel beter zitten