Shet nu scheren of in het voorjaar ?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Shayla

Shet nu scheren of in het voorjaar ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-05 01:34

Ik wil met mijn shet in Juni 2006 meedoen met een tocht van 40 km alleen voor aanspanningen. (mennen)
Nu wil ik alvast beginnen met het opbouwen van de training zodat hij hier alvast (verder) aan kan wennen.

M'n shet heeft al een goede basisconditie die ik dus verder op wil bouwen.
Maar wat ik me nu afvraag is het volgende :

Hij zit al goed in z'n wintervacht (de spreekwoordlijke teddybeer) , als hij nu gaat zweten droogt hij bijna niet op.

Wat is wijsheid ?
Nu hij nog in de "opbouwende fase" van de training zit al scheren of wachten tot het voorjaar totdat hij echt de intensievere training moet gaan doen ?

Het gaat nu voornamelijk nog om longeren, werken aan de lange lijnen
en 1x per week een stuk mennen.
Straks in het voorjaar is het de bedoeling om vaker te gaan mennen en wat minder te longeren.

Wat is jullie mening hierover ?

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 09:25

Ik zou nog niet scheren. Mijn mini is wel geschroen maar normaa mennen we in het weekend fanatiek en door de weeks soms nog een keer, daarnaast word hij 2 x per week gereden.

Jij doet het nog rustig aan kwa training, dus dan zou ik nog ff wachten.

Maar het kan zat hoor ik heb hem vorig jaar eind januari pas geschoren.

Ik zou gewoon kijken wanneer hij er last van krijgt. Mijn paardje zweette tijdens de training zo dat er gewoon straaltjes over zn hoofd liepen, dat was voor mij de druppel om te scheren te beginnen.

Nu hebben we dezelfde training en zweet hij helemaal niet.