Verzendkosten van USA naar NL?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Liezel1

Verzendkosten van USA naar NL?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-05 22:17

Ik heb op e-bay enkele artikelen gezien die ik graag zou willen kopen.
Alleen heb ik geen flauw idee wat et me zou kosten om ze hierheen te halen.
Iemand een idee?

het gaat hier om springschoenen.

alvast bedankt!

ReignStar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 23:15

Ik denk dat je zo rond de 20 dollar betaald met usps (airmail). Maar let op, je krijgt waarschijnlijk invoerrechten en inklaringskosten erbij!
(enkele keer heb je geluk dat het door de douane glipt...)

tienus63

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 23:19

Of je hebt pech dat je een aantal weken nadien een aanslag van de douane krijgt. In dit geval zal het niet zo'n groot bedrag zijn, maar toch. Als je het bij een particulier koopt, laat het dan verzenden als "gift", misschien dat je dan geen extra kosten hebt. Sugermiss op bokt heeft geloof ik ervaring met spullen uit de VS halen/ over laten komen.

Liezel1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-05 23:20

als je onder een bepaald bedrag blijft, heb je die kosten toch niet? ik wil graag springschoenen kopen, 1 of 2 paar, en de prijs van de schoenen samen, komt niet boven de 35 dollar.

als ik het via de langzame weg doe, zijn de kosten toch ook minder?

in ieder geval alvast bedankt!

tienus63

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 23:23

Via US mail zal idd het goedkoopst zijn, maar pin me er niet op vast. ik ben onlangs de boot ingegaan met Fed Ex, 3/4 dagen na bestelling artikel in huis, 6 weken nadien rekening douane.

banketstaaf was; het was een kado voor een vriendin, die er niets van af mocht weten, dus pakket werd op mijn adres afgeleverd................evenals behoorlijke rekening douane. € 41,80 Bestelde artikel kostte € 275,- (met zijn 20-en betaald hoor)
Laatst bijgewerkt door tienus63 op 21-11-05 23:24, in het totaal 1 keer bewerkt

orri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 23:24

Het ligt er maar net aan hoe zwaar het weegt ik heb oogjes en grommets laten opsturen en dat was 5 dollar aan verzendkosten Ik heb tot nu toe (even afkloppen) nog geen extra kosten hoeven te betalen op items naar mij verzonden vanuit Amerika mijn replica wapens hebben wel erg lang bij de douane gelegen waardoor ze te laat aan kwamen, maar dat was het dan ook wel.

Liezel1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-05 23:32

en gewone springschoenen van professionals choice, die zijn niet heel zwaar, want we hebben al een paar.
en echt groot is het ook niet!
voordat ik een serieus bod doe wil ik ongeveer weten wat ik kwijt ben.... anders kan ik ze net zo goed hier kopen!

orri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 08:39

Dan kun je toch gewoon even contact opnemen met de verkoper? Ik ben zo meteen 9 euro kwijt aan het laten verzenden vanuit Amerika van 345 meter veters corsetveters op de rol

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 09:22

Ik blijf het even volgen. Ik wil een hoofdstel/bitje/springschoenen/transportbeschermers uit Amerika halen

Tenfold

Re: Verzendkosten van USA naar NL?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 09:50

Op de site van de belastingdienst/douane is vanalles te vinden:
http://www.belastingdienst.nl/9229237/v/index.htm

Dit stukje tekst is van belang:
Over alle artikelen die in landen buiten de EU worden gekocht, moeten douanerechten en BTW worden betaald. De douanerechten worden betaald over de aankoopprijs van het artikel en de verzekerings- en vervoerskosten tot aan binnenkomst van het artikel in de EU. Dit is de douanewaarde. De BTW wordt geheven over de douanewaarde, daarbij opgeteld het douanerecht en de verzekerings- en vervoerskosten tot de plaats van bestemming.

Voor artikelen die u buiten de EU heeft gekocht, is vrijstelling van belasting mogelijk. Per zending geldt een vrijstelling van belasting tot een bedrag van € 22,-. Is de waarde meer dan dit bedrag, dan betaalt u douanerechten en BTW over de totale waarde. De zending dient rechtstreeks, dus zonder bemiddeling van tussenhandelaren, te worden verzonden naar de door u aangegeven bestemming.

Voor lederen kleding/schoenen geldt een douanerecht van 4% en een btw tarief van 19%, voor overige kleding een douanerecht van 12% en een btw van 19%.
Bovendien rekent de afhandelaar in nederland (bijv. ned. pakketdienst) ook nog wat, maar dat zal iets van 5 of 10 euro zijn ofzo.
De tarieven van de US postal service zijn te vinden via:
http://www.usps.com/tools/calculatepostage/welcome.htm

Voorbeeldje, voor een pakket van 4 pounds (bijna twee kilo):
$20.25 voor 'airmail parcel post' met een bezorging tussen de 4 en 10 dagen.

Dus: hou rekening met de gebruikelijke btw, douanetarief, verzendkosten en eventueel verzekering en de kosten van de afhandelaar in Nederland. Met een beetje mazzel pikt de douane je pakket er niet uit en hoef je geen douanerecht te betalen.

goldwingJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 09:51

goedkoopste manier is de verzender de vervooerder laten regelen en betalen jij spreekt dan een prijs met de verzender af voor artikel plus vervoers kosten
Verzender heeft waarschijnlijk een account bij een vervoerder en kan het pakket op die manier in het netwerk gooien en dat is verweg de goedkoopste manier
Als jij het vervoer regelt komt het pakket exw hier aan en dan komt er in nederland nog eens kosten bovenop

Tenfold

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 09:52

Spreek met de verkoper heel nadrukkelijk af dat de spullen met de USPS worden verzonden! Anders kunnen de verzendkosten nogal oplopen.

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 09:57

Dus als je met de verkoper in Amerika afspreekt een prijs met verzending dan zit je automatisch goed?

orri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 10:23

Voor 'geschenken' hoeft je niet extra te betalen. Meestal zetten ze ook 'gift' op beschrijving van het pakket of post. Via ebay spreek ik altijd verzendkosten af voordat ik er uberhaupt op bieden ga (ik wil namelijk eerst weten hoeveel extra kosten erbij komen) en ik laat eigenlijk altijd aan die 'kant' over hoe ze het verzenden.

Tenfold

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 10:53

Citaat:
Dus als je met de verkoper in Amerika afspreekt een prijs met verzending dan zit je automatisch goed?

Als er met USPS verstuurd wordt wel. Als er met bv. UPS verstuurd wordt niet, want die kunnen je vervolgens ook nog een rekening sturen.

Tenfold

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 10:55

Dat van die vrijstelling voor geschenken is niet correct. Daar trappen ze echt niet meer in. Onder de 22 euro heb je vrijstelling, verder niet. Je kunt wel mazzel hebben en niet door de douane aangeslagen worden (en heel misschien heb je daar net iets meer kans op als je het als 'gift' laat versturen??)

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 11:09

Oke dus prijs afspreken met verzendkosten en laten versturen met USPS

Liezel1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-05 23:15

als ik 2 paar springschoenen koop, kost het me volgens de verkopen 17 dollar verzenden, via air mail delivery.
een kennis bij de belastingdienst/douane zegt dat je onder de 60 euro geen invoerrechten betaald, en de verzendkosten hoef je niet mee te rekenen.

Overigens sluit ik een "verzendverzekering" af van 1,30 dollar per paar schoenen, was een optie, en lijkt me wel verstandig!