JC vhzzadel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

elmiran

JC vhzzadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-05 21:10

heeft er iemand een JC vhz zadel? wil mijn dressuurzadel er misschien voor ruilen. weet nog niet precies welk type t is.
Hoe is de kwaliteit van het ?en past het ook op bredere paarden, hoe zit het enz. ben benieuwd naar jullie ervaringen. Weet nog niet helemaal zeker of ik het ga ruilen, hangt er vanaf hoe het zadel eruit ziet en of het past of passend gemaakt kan worden voor mijn paard.

Kelloriejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 21:13

Ik had een JC vz zadel, maar met de pony meegegeven die ik heb verkocht. Ik vond dit een fijn zadel, maar na lange ritten kreeg ik wel last van me rug. Dan praat ik over 2 uur... Verder, hij deed het goed en ging pas na een paar jaar slijtage plekken geven1

mirjamvd

Re: JC vhzzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 21:17

ik heb een jc dressuur zadel en een jc springzadel. Allebei perfect, kan er verder niets anders over zeggen

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-05 21:20

zijn de zadel's ook makkelijk aan te passen? heb bij mijn dressuurzadel (kieffer) de kamer breder laten maken omdat mijn paard gewoon erg breed is en er verder niks op paste, alleen een Knight rider(grootste maat)
Dus denk dat ik een vhzzadel ook voor haar breder moet laten maken

mirjamvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 21:29

Het zadel was nog van mijn vorige (en slankere!!!) paard en heb zadelmaker van Rijs uit zevenhuizen het zadel aan laten passen. Ondanks dat ik een nogal..breed... paard heb heeft hij er niet veel aan hoeven doen.

Ik denk dat je hem gewoon goed moet passen en er iemand met veel verstand naar moet laten kijken. Een goed passend zadel is goud waard.
Maar dat zal je vast zelf ook wel weten

Jeddah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 21:45

Ja, ik heb er eentje, in haflinger boom. Op zich geen verkeerd zadel, maar nu blijt na een zadelpasclinic wel dat ie scheef gemaakt is. Ook vind ik hem erg lelijk slijten, hij was zwart en de verf slijt er allemaal erg lelijk vanaf, vooral onder de beugelriemen.

Ik zou niet weer voor een JC gaan als ik nu een nieuw zadel zou moeten kopen.

Royallady

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 22:03

Zelf heb ik een tijdlang een JC vhz (saphir) gehad die ik gebruikte bij de springles. Springen ging redelijk met dat zadel, alleen dressuur kon ik er niet mee rijden (het zat af en toe in m'n kruis niet lekker... Heb hem verkocht omdat ik niet meer spring. Hij ligt nu op de rug van een haflinger en voorzover ik begrepen heb ligt dat prima.

Verder een mooi zadel; ik zou je 't advies geven om, als het kan, voordat je hem koopt er even op te gaan rijden, heb al meerdere verhalen gehoord dat sommige mensen er absoluut niet lekker op zitten (verhaal idem als sommige Kieffer zadels).

Dennis