Nieuwe bodem in trailer

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Concorde

Nieuwe bodem in trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-05 20:43

Wat kost het ongeveer om een nieuwe bodem in je trailer te laten leggen?

Kan dit door een extreem handige allround timmerman ook worden gedaan? Moet de hele trailer dan uit elkaar? Zijwanden eraf?

En welke materialen zijn geschikt als bodem? Aluminium ken ik, maar wat kan er nog meer?

koetjeboe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 20:47

onze trailer was tweedehand toen we hem kochten.
daar moest toen een nieuwe vloer in en twee gas veren dat koste bij elkaar 500 euro.
ik weet dan niet pressies wat alleen een vloer kost.
bij ons zit er een houten vloer in.
Ik zou het wel laten doen want het is wel iets wat goed moet gebeuren.
oja ik weet niet of je er zo`n anti slip vloer in wil want dat zal wel duurder zijn.
wij hebben op de houten vloer gewoon een grote mat liggen

meimei_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 21:45

handig!,
blijf dit topic even volgen.

#Ymke#

Re: Nieuwe bodem in trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 21:47

Wij hebben het zelf gedaan met een kennis die dit vaker heeft gedaan én een handige klusser is. We hebben wel informatie opgevraagd bij diverse trailerhandelaars over de beste manier/bodem. Nadat de bodem erin is gelegd hebben we hem nog laten controleren door zo'n persoon.

mirgino

Re: Nieuwe bodem in trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 23:32

wij willen volgend jaar een andere bodem.
er liggen nu 2 bodems en een dikke rubber mat in.

de mat en de bovenste bodem gaan eruit
de onderste is nog goed ,daar leggen we een betonplaat op en die smeren we in met een rubber gietvloer.

bij weyer kost zo`n doe het zelf smeermiddel 116 euro.
en de betonplaat weten we de prijs nog niet van,maar zal rond de 200 euro zijn is mij verteld.

ik heb een handige vader die dat gaat doen,ik weet dan ook zeker dat het goed is!

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 08:53

Ik heb hem laten zetten bij de dealer. het is een dikke houten vloer met verlijmde antislip. (daar kan dus geen vocht onder komen!!!)
Het was wel een duur geintje. De hele trailer moest uit elkaar, zijwanden eraf. Al met al kostte het een euro of 850 (misschien zelfs meer) mijn trailer is het wel waard ik kan nu weer jaren met plezier gebruikmaken van dat ding zonder me zorgen te maken.

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 09:18

Wij hebben het zelf gedaan. De bodem in zone trailer is nu in totaal 50 mm dik, dat is het dubbele van de normale dikte van een bodem. We doen trouwens alles zelf, Ik heb dus een houten bodem die aan alle kanten vier keer behandeld. De randen behandeld met vloeibaar rubber net als de wanden waar ze tegenan staan. Daarna heb ik een rubber mat erop en dan het zaagsel.

Klaartje25

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 12:55

Een kennis van mij was in totaal voor een 1,5 paards ifor trailer 500 euro kwijt.
Hij heeft zelf de bodem eruit gesloopt maar de bodem wordt er door een bedrijf er weer in geplaats want dit blijkt maatwerk te zijn.

cissy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 13:02

het hangt er van af hoe de zijwanden op de bodem geplaatst zijn of de hele trailer uit elkaar moet of niet, als de wanden naast de bodem staan dan is het vrij simpel, maar als de wanden op de bodem staan wordt het wat lastiger. Ook dan hangt het er weer van af of de wanden aan de zijkanten in een profiel zitten of los tegen de zijwand staan want ook dan zal de kap er af moeten om de wanden er uit te krijgen.
Maar een erg handige klusser kan dat wel zelf