HELP!!! Wat voor bodem moet in mijn uitloop?!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

qt_shetties

HELP!!! Wat voor bodem moet in mijn uitloop?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-05 19:15

Mijn pony's staan best riant vind ik zo, ze hebben een stal van 3,5 bij 5 en een uitloop van 4 bij 25 ongeveer, en hier staan ze de hele dag met z'n tweetjes, (van de zomer op het land) maar nu is het probleem dat de uitloop één en al bagger is, nu kwam ik op het idee om het te betegelen, maar als het nou regent of sneeuwt, dan gaat het ijzelen :S Dilemma dus. ik wil ze met geen mogenlijkheid op stal.... iemand een idee? ik had ook al voor rubber matten gekeken, maar die zijn ontzettend duur. hoe hebben jullie je uitloop?? Alle tips zijn welkom

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 20:15

Beste is gewoon om te draineren, maar dat kost ook geld. Schijnt dat houtsnippers storten ook wel helpt.

Zelf doe ik er niks aan. Ze hebben twee stallen waar ze in kunnen. Ik heb een stuk betonplaat (geruwd), en daar kunnen ze ook droog op buiten staan. Matten liggen bij mij enkel in stal. Voor de rest ploegen ze maar door de modder. Het is gewoon niet anders

Nibbit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 20:19

Dan moet je wel gedroogde houtsnippers hebben, gewone houtsnippers die je vaak gratis van de gemeente oid kan krijgen gaan rotten, en dan ben je nog verder van huis....

shrop

Re: HELP!!! Wat voor bodem moet in mijn uitloop?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 20:21

vriendin van mij had zelfde probleem, haar paard is een schimmel, ramp met poetsen dus. nu heeft ze de uitloop leeg laten halen en er een wit zand mix in laten storten, draineerd beter en blijft schoner.

Nieke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 20:53

Had hetzelfde probleem met mijn merrie. Zij heeft een uitloop van bijna 30 vierkante meter en dat was een en al modder. We hebben hem dit weekend uitgegraven tot op het harde en opgevulde met bijna een halve meter scheldezand. Stukken beter, nu nog wel even afwachten als het weer regenweer wordt. Wel opletten dat je genoeg helling maakt in een uitloop, zodat het water wegkan.

joozz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 22:09

vriendin van me heeft rubbermatten bij een boer vandaan, net zo goed als de 'officiele' matten, alleen stuk goedkoper.