Castreren.. wanneer?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

user1

Castreren.. wanneer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-05 18:56

Ik wil mijn shet laten castreren omdat zijn gedrag niet meer door de beugel kan, maar wanneer kan ik dit het beste laten doen?
In ieder geval niet wanneer er vliegjes komen enzo maar het is toch ook zo dat het nu te koud is?
En hoe zit het met vuil en infecties. Ik las dat het goed is je paard in de wei te laten lopen, omdat het door beweging sneller geneest, maar als hij gaat liggen rollen komt er toch vuil bij de wond?

Sempre

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 18:56

ik lees even mee
Waarschijnlijk wordt mijn hengst ook gecastreerd

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 19:07

Wij hebben het bij 2,5 jaar gedaan. Buiten en heeft ook in de wei gelopen. Dit werd gigantisch dik en moesten we elkee dag iets spuiten en het spul zeg maar afspoelen. Was dus wel bacterien bij gekomen. Maar dta van het lopen is wel waar. Dan neemt de zwelling af!

user1

Re: Castreren.. wanneer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-05 19:12

hihi.. met wanneer bedoelde ik niet de leeftijd.., maar de tijd van het jaar... de maand. Die van mij is nu ook 2 1/2

Wilde hem hengst laten maar hij is gevaarlijk aan het worden.

Ik kan de wond dus niet afspuiten want het enige water wat ik bij de wei heb is een pomp en heb dus geen druk.

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 19:13

Ok nou dat maakt niks uit! Wij hebben deze in de zomer dan gedaan maar ja in de winter kan ook! Als hij dan maar wel beweging krijgt!

user1

Re: Castreren.. wanneer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-05 19:14

ja ik las dat dus ergens dat het niet mag onder een bepaald aantal graden.