Wie rijdt er in een tent als binnenbak?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Wie rijdt er in een tent als binnenbak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 16:53

Het lijkt een rare vraag, maar ik weet dat er in Urk 1 staat. Rijdt iemand van jullie in zo'n tent?
Ik was eigenlijk nieuwsgierig wat zoiets kost, welk bedrijf ze levert en wat voor vergunningen je moet hebben etc.
Het is mss iets voor onze rijvereniging. Ik heb al gegoogled maar kan niets vinden.

Liselot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 16:55

ik weet haar boktnaam niet meer, maar de eigenaar van de fries jaike heeft ook een tijd in zo'n "tent" gereden

desleen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 16:56

heb iknog nooit van gehoord! houd het even in de gatren

appie_rulez

Re: Wie rijdt er in een tent als binnenbak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 17:03

ik heb het ook weleens gezien en misschien is het zelfs ook nog wel wat voor ons...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 17:05

de KLPD in boxtel heeft ook zo´n "tent" ik zal vanavond foto´s plaatse als je dat wilt

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 17:06

LiSSy schreef:
ik weet haar boktnaam niet meer, maar de eigenaar van de fries jaike heeft ook een tijd in zo'n "tent" gereden

Volgens mij is dat Barb, ze moest hem van de gemeente weer afbreken.........
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-11-05 17:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Juco

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 17:07

Heb het vroeger gedaan, paarden werden na verloop van tijd erg braaf, zelfs bij storm

Liselot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 17:20

ilindra: was idd barb stom toch dat je dat moet afbreken.... iets verplaatsbaars/afbreekbaars mag je toch gewoon neerzetten?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 21:31

We willen het best aanvragen, en ook wel alleen voor de winter. Als het niet al te veel werk is om hem op en af te bouwen.

Janneke als je foto's wilt plaatsen graag!

Concorde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 22:35

Ik heb in Italie op een stal gewerkt waar ze een soort enorme groene partytent hadden met grote ramen aan de zijkant. Ik vond het een onding, flapperde, en de paarden waren er benauwd voor.

Maris89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 22:45

Als je alles strak vast zet met een goede geraamte dan lijkt het mij ideaal voor de winter!

Liselot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 22:48

je hebt ook van die tenten met die kunststof panelen! die klapperen niet of nauwelijks.
bij grote indoor wedstrijden hebben ze vaak de paarden in die tenten gestald.

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 08:38

Ik ben inderdaad degene met een de Boer-tent geweest

Hij was 15x30 meter en we hebben er met veel plezier gebruik van gemaakt. Voor zo'n tent heb je in onze (zeik-)gemeente wel een vergunning nodig, er gaan pennen van 90 cm de grond in en hierdoor is het een vaststaand object. Ik heb er 5 maanden in gereden en alle weers-omstandigheden mee gemaakt. Bij een flinke storm eind januari
is de korte kant er helemaal uitgewaaid (kunststof panelen) we hebben zelf de panelen er weer ingezet, wat een rotklusje was.
Maar de Boer tenten kwam na iedere flinke wind even controleren en de spanbanden aandraaien.
We hebben ook sneeuw op het dak gehad, een reden voor de paarden om flink te gaan rennen als het gaat schuiven
Het tentdoek klapperde ook wel eens maar gewoon doen of je gek bent en doorrijden maar

Zo'n tent is een duur geintje dus hou er rekening mee dat je je spaarpot moet plunderen. Wij hebben onze tent aan het begin van dit jaar verkocht aan een vrouwtje uit Belgie, een van haar paarden werd getraint door Lisa Wilcox. In Belgie heb je geen vergunning nodig om zo'n ding neer te zetten.

ElCamino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 08:46

We reden vroeger in zo'n tent bij Stalhouderij Vermeulen in Hilversum. De paarden zijn er zo aan gewend en schrikken dan niet meer. Het was gewoon eentent van doek,strakgespannen met een stuk of wat palen op de AC lijn. Daar moest je wel steeds omheen en langs rijden. Ik vond het wel wat hebben en gezellig. Die tent mocht er allee de wintermaanden staan en dan werd hij weer afgebroken. Geen idee wat het kostte, was toen nog erg klein.

cissy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 13:24

Een aantal jaren geleden hadden ze bij Nedpoint in Breukelen ook zo'n tent in gebruik, misschien met je het eens aan marieke (heet ook zo op bokt) vragen, die werkte daar toendertijd.