hoe zaagsel in inloopstal houden?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

_isaatje_

hoe zaagsel in inloopstal houden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-05 16:52

hallo,
ik heb een klein probleemtje. Het is niet echt ernstig ofzo maar ik vroeg me af of iemand er misschien een oplossing voor heeft. dit is het probleem:

Wij hebben een inloopstal met een klein paddockje. Onze paarden staan daar met zijn tweeen in en kunnnen de hele dag heen en weer lopen. In de stal ligt zaagsel en dat zaagsel nemen ze telkens mee naar buiten. En als het dan gaat regenen dan wordt alles gelijk nat.

Nou nogmaals het is geen groot probleem maar misschien weet iemand iets handigs. (en anders mest ik gewoon een keer extra uit )

droebel

Re: hoe zaagsel in inloopstal houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 16:54

Heel makkelijk, gewoon een balk of biels in de deuropening leggen.
Mijn pony liep altijd het stro naar buiten. Een biels in de opening gelegd en het probleem is opgelost.

Ilonab

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 16:55

Wij hebben thuis eigenlijk hetzelfde probleem onze mini pony's staan ook thuis in een loopstal met paddock, wij hebben al een drempel gemaakt en vegen het zaagsel zo ver mogelijk naa achter, maar andere tips zijn van harte welkom.

_isaatje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-05 16:59

hmm jah een biels een wel een idee maar, maakt de stal wel een stuk kleiner..
en ik weet neit of de deur dan nog dicht kan..
maar het is te proberen...
dankje !

FWKC

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 17:02

Hallo Isaatje,
Probeer het eens met een flinke stevige redelijk hoge drempel (20-25 cm), de eerste paar keren tikken ze die wel aan (vandaar stevig), maar na een paar keer zijn ze dat ook wel gewend en tillen ze de voeten wel beter op, zelfs in het donker weten ze precies waar het 'obstakel' zich bevindt.
Bij mij thuis moeten ze wanneer ze naar buiten of binnen gaan zelfs een hoogte overbruggen van zeker 30 cm. Zelfs onze Shet heeft daar geen moeite mee.
Gewoon een tijdje proberen, zorg er wel voor dat er geen splinters in het hout zitten en een lik witte verf erover zodat ze het goed zien. Maak de drempel niet te dun, maar gewoon iets van een stuk biels of zo.
Succes ermee

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 19:12

Kan je vader niet in de deuropening een drempel maken? Daar kan de pony wel over heen stappen en houd het meeste zaagsel binnen.