durf jij het nog? spullen laten liggen bij je stal!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

esperance

durf jij het nog? spullen laten liggen bij je stal!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-05 15:38

hoi,

ik ben wel eens of jullie nog spullen, zo als messen, (voor hooipakken open te snijden) enz.. bij de stal, zo open en bloot te laten liggen?
ik zag vandaag een bijl liggen, maar deze heb ik snel weggelegt. met de gedachten je weet nooit wat voor gek hier kan komen... met al die verhalen wat je tegenwoordig hoort, over dierenbeulen, enz.

hebben jullie dat ook?

Ing__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 15:40

ik laat wel eens wat slingeren, een zweep, peesbeschermers ofzo maar niemand die eraan zit dus kan met een gerust hard slordig zijn

Vliendertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 15:41

dat bedoelt ze niet waterkippie.. zoals steek wapens etc.
Bij ons op stal, zijn er 2 messen, die allebij een plekje hebben.. dus laten slingeren!? nee hoor..

esperance

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-05 15:45

@ waterkippie haha nee idd dat bedoel ik niet..

@ nonixjuh ja bedoel ook niet echt. , maar op plekken laten liggen waar je het snel ziet liggen..

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 15:48

Naja, messen etc. ruim ik zowiezo zo op. Dat me hond en paarden er niet bijkunnen... En als ze je paard kwaad willen doen, nemen ze zelf wel een mes mee. Dan hopen ze er niet op dat jij wat laat liggen.

Ing__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 15:51

ooohhhhh
eeehmm nee dan

art

Re: durf jij het nog? spullen laten liggen bij je stal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 15:54

Ik heb noooooit messen of iets anders scherps bij me op stal... Ik snijd de touwtjes van strobalen gewoon door met een ander touwtje... Veel veiliger

Karin_deB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 15:58

wij hebben overal schilmesjes liggen, om de slobberzakken open te maken, strobalen, hooibalen noem maar op.
Nog nooit problemen mee gehad.

Dennis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 15:59

De gene die kwaad willen hebben zelf wel een mes oid mee.

Ik heb 1 mesje op stal liggen voor stro touwtjes. Ik wil dat hij altijd op z'n plaats terug komt zodat er geen rare dingen mee kunnen gebeuren.

xxappiexx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 16:06

Ik heb altijd een schaar bij de rest van mijn poetsspullen liggen voor balen open te snijden. Maar ik laat hem nooit rondslingeren, vind het gevaarlijk en dan raak ik hem snel kwijt.

esperance

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-05 16:11

Dennis schreef:
De gene die kwaad willen hebben zelf wel een mes oid mee..

ja dat doen ze denk ik ook wel.. maar vind het toch best eng, en voor de zekerheid berg ik het toch maar ff op..

shadowflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 16:16

wij hebben wel overal mesjes liggen enzo .. altijd handig en mensen die kwaad willen komen toch wel met een eigen mes .

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 16:17

Wij hebben wel messen liggen voor stro en hooibalen maar ik vind het belangrijker dat een uitgebroken paard er niet bij kan dan vreemden.

klomp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 16:29

wij hebben pas vergadering gehad bij ons op stal en daar kregenm we het verzoek om alle scherpe voorwerpen netjes op te bergen...overigens vind ik dit niet meer dan normaal.

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 16:32

Ik zou het idd niet opbergen voor een gek die langs zou kunnen komen.... Ik denk toch dat het risico groter is dan een dier uitbreekt en zich bezeerd aan iets dat rondslingerd groter is dan dat een gek juist dat mesje pakt....

Concorde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 16:39

Ik ben er niet zo heel benauwd voor. We zitten echt op een privestal waar je niet zo makkelijk het erf op loopt, en snachts zit alles op slot.

ElCamino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 16:42

ik had altijd een schilmesje bij de lichtknop tussen de muur en de geleing gestoken zodat iedereen dat mesje pakt voor zijn balen en er an geen paard bij.
Nu zijn ze regelmatig pleite en ik vraag me meteen af of ze ergens zijn blijven slingeren, in een box geveegd zijn etc... en waarschijnlijk zijn ze gewoon gejat door mijn collega stalgenoten die het gebruiken en niet terugleggen.
Ben er niet zeker van dus nu heb ik er eentje in mijn kast liggen voor prive, jammer voor de rest.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 17:11

Ik vind sowieso dat messen niet moeten rondslingeren, we hebben een hond en een kat rondlopen en per ongeluk nog weleens een paard

Dus alles wat kan steken gaat de zadelkamer in.
Er ligt 1 mes buiten de zadelkamer in het hooihok.

row_bow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 17:23

Wij laten bij ons op stal ook niet zo maar alles slingeren we hebben het op n vaste plek liggen, als je de stal niet kent weet je ook die mesjes niet te vinden!

Pops

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 17:25

Bij ons lopen er vier honden op stal.. Dus zorgen dat alles netjes weg ligt

Sjoert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 18:31

Ik vraag me af wat een bijl op je stal doet?
Bij ons op stal liggen verschillende messen, maar dan wel opgeborgen.

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 19:05

Alles heeft bij ons zijn eigen plek, hooi vorken etc worden keurig opgeruimd en messen, scharen etc horen gewoon niet open en bloot in het zicht te liggen. Ook uit veiligheid voor kinderen.

Het is heel vervelend als er op stal dingen vermist worden of kwijt raken, bij ons is het mogelijk als pensionklant een zadelkast te huren met een slot erop. Zo kun je alle belangrijke spullen achter slot en grendel doen. Mijn tuigage hangt ook achter slot en grendel, zelfs nu we geen pensionklanten meer hebben. Alles netjes opruimen is een kleine moeite.

esperance

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-05 19:08

ja we moesten een paar takken af bijlen (weet ff niet meer hoe je het zegt)... hij lag ook niet echt op stal, maar op een heg vlak bij de stallen.

owja paarden staan gewoon aan huis.. maar via de weide kun je er wel bij komen, is wel wat klimwerk voor nodig,, maar toch.!!

Sannert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 19:12

Dennis schreef:

De gene die kwaad willen hebben zelf wel een mes oid mee.

Ik heb 1 mesje op stal liggen voor stro touwtjes. Ik wil dat hij altijd op z'n plaats terug komt zodat er geen rare dingen mee kunnen gebeuren.

jep dat klopt!

en vraag me niet hoe maar ik kan het weten

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 19:29

Hmm..wij hebben wel een mesje en een schaar op stal liggen..niet echt verstopt ofzo. Voor de strotouwtjes, of gewoon als we het nodig hebben.
Best eng idee..wat je nu zegt :|