Wie Helpt Met Trainingsprogramma??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

MuesliMonstR

Wie Helpt Met Trainingsprogramma??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-05 15:01

Ik heb een paard van 6 jaar waar ik graag een vast trainingsprogramma voor wil, nu is mijn vraag of jullie daarbij willen helpen (zodat het stevig werken en afwisselend is).
Ik wil haar namelijk weer op oude conditie hebben,ze moet een beetje afvallen en gewoon goed/veel bewegen.

Hier wat informatie die van belang kan zijn:
-krijgt 2x daags 1 kilo bix.
-krijgt 3x daags hooi.
-krijgt na het werk halve voerschep muesli.
-Ik rijd over het algemeen dressuur met haar.

(Ik bedoel dus trainingsprogramma met longeren <event. met pessoa/zonder/anders>,rijden <buiten,recreatief,trainen>,los <opjagen,laten staan>,wandelen enz.

Bij voorbaat dank!!

MuesliMonstR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-05 17:28

Hallo...? Iemand iedeeén?

Elsemieke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 17:29

Blijkbaar niet dus, als iemand tips heeft komt dat vanzelf. >;)

Vayo

Re: Wie Helpt Met Trainingsprogramma??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 18:00

Phoeh nou eens even verzinnen..... Ik zou in ieder geval 1 rustdag nemen waarop je paardje gewoon lekker de wei in kan. Verder zou je kunnen zeggen dat je een vaste dag neemt om te longeren met pessoa. Je zou één of twee dagen het bos in kunnen gaan. Wat ik doe is 1x in de week het dressuren in de bak afwisselen met balkjes lopen en eens wat sprongetjes. Ik hou het altijd lekker afwisselend voor mijn paard. Ik ga twee keer in de week het bos in, maar ook daar richt ik me een beetje op de dressuur. Dus overgangen, tempowisselingen enz. Dit is mijn schema (ik rij meer recreatief):

Maandag: vrije dag, lekker in de wei
Dinsdag: uur dressuren basiswerk, wat overgangen, tempowisselingen en zijgangen
Woensdag: half uur longeren met pessoa
Donderdag: uur dressuren basiswerk en wat balkjes lopen met tussendoor een laag sprongetje.
Vrijdag: lekker het bos in
Zaterdag: Springen
Zondag: lekker het bos in

Duhelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 18:03

wat er ook van belang kan zijn is hoeveel dagen je traint?
ik zal voor het gemak 6 nemen.
ik ben er wel voorstander van om de dag voor en de dag na een rustdag niet al té hard te werken, zodat er minder spierstijfheid optreedt.
-laten we de maandag als rustdag nemen
-dinsdag een buitenritje, of longeren zonder bijzet, of eventueel opjagen en wat balkjes laten lopen zonder ruiter
-de woensdag: dressuurtraining op jullie niveau (dus goed laten doorwerken, 1 uur)
-de donderdag een dressuurlesje (dan kan een instructeur kijken wat e goed en fout doet, en nog wat meer uit jullie halen)
-de vrijdag een rustig buitenritje, of longeren met bijzet/dubbele longe/...
- zaterdag een springlesje
-zondag een pittige buitenrit, of een rustige dressuurtraining

de rustigere dagen kun je afwisselen met buitenrijden, longeren, lange leidsels, of gewoon wat spelen.
ik ne"em meestal buitenritten, omdat dat in de winter een van de enige mogelijkheden is dat ik kan doen (piste en wei te nat)