kun je ook weer zonder dekens ???

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

klavertje

kun je ook weer zonder dekens ???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-05 11:11

Omdat het weiland een grote modderboel is geworden mag mijn pony een ander stuk weiland van de boer. Echter, daar staat dus geen stal op zoals bij haar eigen weiland.Nu gaat ze dus WEL s'avonds op stal...overdag buiten heeft ze een deken op en die gaat er af als ze op stal gaat. De boer doet haar dan s'morgens weer naar buiten maar dan heeft ze dus geen deken op !! Ikzelf woon een kwartier fietsen ervandaan en kan pas in de middag weer. Nu denk ik er over om maar zonder dekens verder te gaan ,maar kan dat nog ??? Haar vacht was al wel wat dik omdat ik vrij laat was begonnen met de dekens...

Ing__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 11:17

eenmaal deken op = deken op!
kan ze de deken niet gewoon ophouden dan?

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 11:18

Het gaat volgens mij koud worden de komende dagen. Kan je niet op stal de deken op laten liggen? Of gaat ze dan zweten?

klavertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-05 11:19

Dat heb ik nog niet geprobeerd, maar in de stal is het in verhouding toch altijd al warmer ??

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 11:21

Ligt er maar net aan wat voor stal je hebt. Het scheelt idd wel dat er geen wind staat (mits deuren en luiken dicht). Maar als de stal niet zo goed geïsoleerd is, kan het daar ook gewoon koud zijn.

klavertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-05 11:23

En wat als ze wel gaat zweten ?? Dat merkt de boer dan pas de volgende morgen namelijk .

Uppojono

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 11:24

Ja, in de stal is het wel warmer, maar daarom kun je de deken wel op laten liggen. Met dit weer gaat je paard waarschijnlijk niet meer zweten onder de deken. Mijn paarden staan overdag met dezelfde dekens buiten als dat ze 's nachts op stal staan. Bovendien is het 's nachts natuurlijk kouder dan overdag..

klavertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-05 11:26

O.K. bedankt voor de tips...ook namens m'n pony !!

haan

Re: kun je ook weer zonder dekens ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 11:27

Wij laten de (dezelfde) dekens gewoon op zowel in het land als op stal, anders blijf je met de dekens aan het op en af doen !

Zweten valt best mee, het is in het begin van het dekenseizoen even wennen, op stal zijn ze dan iets warmer maar ik heb er nog nooit een ziek paard door gehad.

haan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 11:29

Uppojono schreef:
Ja, in de stal is het wel warmer, maar daarom kun je de deken wel op laten liggen. Met dit weer gaat je paard waarschijnlijk niet meer zweten onder de deken. Mijn paarden staan overdag met dezelfde dekens buiten als dat ze 's nachts op stal staan. Bovendien is het 's nachts natuurlijk kouder dan overdag..

jee ik heb bijna het zelfde bericht geplaatst ha ha (toch weer te snel een berichtje geplaatst!)

_Dunja_

Re: kun je ook weer zonder dekens ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 11:33

Ja inderdaad een deken op is deken op houden.
Ik vind ook dat je pony s'nachts meer aan een deken heeft dan overdag omdat ze overdag nog rennen en lopen en op stal staan ze stil en hebben ze het zo ie zo kouder.
(of vinden jullie dat ik hiernaast zit?)