Welke 2paards trailer?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

whoopylover

Welke 2paards trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-05 11:03

Hallo,
ik ga in Feb. op voor mn E rijbewijs, en onze bus mag een hoop kg-tjes trekken, dus ik zou gewoon graag een 2paards trailer willen. (dan kan ik tevens met beide paardjes tegelijk op pad )

Nu is mijn vraag een beetje, welke 2paards trailer raden jullie mij aan?

Ik heb een paar eisen op een rijtje gezet:

*zadelkamer
*tussenschot
*gietvloer van rubber
*laag eigen gewicht en een niet te groot laadgewicht, voor 2 rijpaarden dus eigenlijk, geen belgen oid.
(mocht ik ooit een eigen auto kopen weet ik niet of die een hélé zware trailer mag trekken)

Ik denk wel dat dit zo'n beetje mijn eisen zijn, of zeggen jullie "dit MOET erbij" laat het ff weten dan

Groetjes Manon

whoopylover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-05 11:40

Niemand? Trouwens, ik wil een 2e hands kopen.
Moet ik dan rekening houden met modellen voor bepaalde jaren?

Anoniem

Re: Welke 2paards trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 11:44

Kan je helaas niet helpen, de mijne (XXL Ifor Williams) weegt bijna 1000 kg leeg en samen met het laadvermogen komt hij op 2800 kg
Ook de standaard uitvoering van deze trailer is vrij zwaar.
www.jozua-aanhangwagens.nl hier komt hij vandaan, erg fijne zaak met goede service en ze hebben ook andere merken.

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 11:44

Even wat geduld, je topic staat er net een half uur.

whoopylover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-05 12:07

Ow, dan had ik verkeerd gekeken, ik dacht dat hij er al een uur stond, vandaar.
Sorry Karin.

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 12:11

Dan nog, het is gewoon niet de bedoeling dat je je topic binnen 24 uur omhoog schopt als er naar jouw mening niet snel genoeg wordt gereageerd.

_Anke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 12:14

Wij hebben een mustang Country 2 en weegt dik 850 kilo en is voorzien van een zadelkamer voor 2 zadels en een kledingkast.
Tevens is er veel ruimte voor de paarden (ongeveer een meter tussen de paarden en opbergruimten.

whoopylover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-05 12:23

Ik geloof dat de bus die we nu hebben 2700 kg mag/kan trekken.

Zijn er bepaalde merken die erom bekend staan dat ze een licht eigengewicht hebben?
Wat is het gemmiddelde gewicht van een paard van 1.60~1.70?
Bij mij gaat het voorlopig om een A-pony en een paard van 1.65

Pascha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 12:51

Bockmann model duo, met zadelkamer, gietvloer. Wij hebben er een zonder zadelkamer, 2 paards. weegt 2000 kg, dus die kan makkelijk achter jullie bus. Zie www.boeckmann.com
Is een hele fijne, stabiele trailer!

Afbeelding

ElCamino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 12:57

ik heb een Atec Technoline de Luxe.
een 2-paards trailer die zelf 740 kilo weegt, mag tot 2000 kilo.

Hij heeft een houten tussenschot met houten hengstenschot, automatisch achterzeil, voetsteun, extra handgrepen en een gegoten anti-slipvloer.
Verder niks extra's en een redelijke prijs nieuw.
Ik heb hem via Kraay-aanhangwages in Nijkerk gekocht.

Concorde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 13:40

Ik mag altijd de trailer van de staleigenaar gebruiken, da's een extra grote Blomert 2 paards, zwart polyester met een soort glitters erdoor (niet kitsch) en deze heeft geen zadelkamer, maar da's natuurlijk wel een optie. Mijn vader heeft een bloedhekel aan rijden met een trailer maar vond deze van de 5 trailers die hij er tot nu toe achter had gehad de fijnste (en die anderen waren ook niet de minste, een westfalia jupiter, een witte smid, en twee 5sterren)
Ik heb sinds kort ook m'n E en ben gister voor t eerst zelf met de auto van mn pa en bovenstaande trailer weg geweest, en ben echt supertevreden. Hij ligt als een huis achter de auto, terwijl wij geen echte trekauto hebben (helaas). Verder is ie heel hoog, wat fijn is voor grote paarden, én je hebt heel veel ruimte voorin, ook ideaal.
Ik ga zelf met de tijd een goedkope 1.5 paards kopen, heb helaas geen Blomer-budget. Maar dat gaat me nog wel tegenvallen als ik deze dan gewend ben!
De Blomert mag ook max. 2000 kilo wegen.