Wie hebben er nog meer een fietsendrager op de trailer?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Ranja

Wie hebben er nog meer een fietsendrager op de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-05 22:22

Vraag is duidelijk volgens mij.

Ik ben nl. van plan om een fietsendrager te kopen voor op de dissel van mijn trailer. Dan kunnen mijn vriend en ik tenminste samen lekker weg. Dan op lokatie ik te paard en hij op de fiets.

Margreet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 22:31

Wel eens over nagedacht, om tot de conclusie te komen dat het niet gaat: fiets komt tegen de auto in een scherpe bocht. (Iets naar voren uitgebouwde trailer en geen lange dissel)

Aan de zijkant van de trailer zou eventueel wel kunnen met een systeem met haken.

Ranja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-05 22:37

Daar heb ik idd ook wel over gedacht ivm bochten/draaien.
Maar mijn dissel is best lang in verhouding (Atec Technoline). Ik was sowieso van plan om hem zo dicht mogelijk tegen de trailer aan te zetten.

Maar thnx voor je reactie!

dozo

Re: Wie hebben er nog meer een fietsendrager op de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 11:40

Wij binden ieder jaar de fietsendrager op de dissel van de trailer om zo op vakantie te gaan met de paarden en fietsen.
Twee probleempjes waar je wel aan moet denken: 1 je kan niet meer goed door het deurtje van de trailer ( de fietsen steken uit) en 2 je moet oppassen dat als je een bocht achteruit maakt dat die ruim genomen wordt anders schaart je trailer en zitten je fietsen in de auto!! Als laatste, zet de fietsendrager met sjorbanden goed vast, zo dicht mogelijk tegen de trailer aan!! Ga voordat je daadwerkelijk van plan bent weg te gaan eerst eens kijken hoe je hem het beste vast kan zetten en of je nog door het deurtje kan!
Veel plezier!!

Ranja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-05 16:46

Heh gelukkig nog iemand met het idee, was al bang dat er echt helemaal niemand met een fietsendrager op een trailer rond rijdt.

Wel tricky met bochten dus....hmmmm
Ik ga vanavond nog wel even meten en bekijken of het daadwerkelijk wel een goed idee is...

_isaatje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 17:17

hmm lijkt me best gevaarlijk zo achter de auto voor de trailer...

waar ik gelijk aan dacht toen ik je titel las is je fietsen achterop de trailer.. Maar dat is opzich ook weer onhandig omdat als je dan snel je paard eruit moet halen dan moet je eerst nog die hele fiets dr af gaan halen.

het handigst lijst mij een haak aan de zijkant laten maken, want dan kan je achterklep ook nog open en kan je bij het raampje van je trailer. Ik heb er zelf geen ervaring mee maar het lijkt me wel heel handig..

succes!

Margreet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 18:22

Als je dan toch aan de zijkant van je trailer gaat schroeven: Pak dan 2 zadelsteunen, van die uitdraaibare. Daar kun je je fiets goed ophangen (wel weer een beetje naar binnen draaien tijdens het rijden, anders steekt het wel erg ver uit!) en daar heb je ook nog wat aan als die fiets er niet op hangt.