Ik heb een merrie en weet niet wat doen kwa stalling omdat zijzelf heeft altijd gesprongen met mij, maar ze kan ongeloofelijk goed dressuur. Ik wil dat de merrie zich nog gaat bewijzen, maar dit kan alleen om wedstrijd te rijden en daarom dit dilemma.
Mijn probleem: welke stalling?
* de stalling waar ik nu sta is van een springruiter, ik ben al 8 jaar bij deze jongen op stal en we hebben een hele goede band met elkaar, ik eet zelfs mee bij hem thuis en we gaan samen op jumping:
- 1 keer/week wordt uitgemest en 2 keer/week opgestrooid
- paarden komen 2 à 3 dagen per week buiten
- er is een volledig parcours om te springen, ook een buitenpiste met all-weather zand
- geen binnenpiste
- ik ga met hun mee op jumping
- 125€ (nu het geld maakt niet uit)
- ik doe er heel veel werk op stal (helpen met stallen, rijden, groomen, ...)
- wij maken ook paarden zadelmak waar ik veel van bijleer.
* de stalling die er tegenover staat is een dressuurstalling: nl van Diana Smolders
- elke dag word uitgemest
- de paarden komen elke dag buiten (zij doet ook alles aan wat je vraagt voor op de weide: getten,...)
- er is een binnenpiste
- geen buitenpiste
- 2.. € (zoals ik al zei, geld maakt niet uit)
- http://www.dianasmolders.be
voordelen: - als ik haar bij diana zet, laat ik haar door de week door haar rijden omdat ik alleen 's woensdags en in het weekend kan omwille van school en het werk thuis. Dan ben ik ook zeker dat ze fijn gaat lopen. In het begin laat ik diana met haar op concours gaan en na een tijd ga ik zelf dan (dressuur).
nadelen: - ik zal nooit meer kunnen springen. Ik kan niet meer buiten rijden.
- Ik zal die mensen daar ongeloofelijk missen en dan stop ik dus ook met het groomen en het rijden van de paarden daar.
-die jongen waar ik nu sta heeft een jong paardje wat hij mee gaat nemen op jumping. Dus mijn paard zal dan niet meer meekunnen omdat er geen plaats is.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, want ik weet het niet meer. Wel liefst zo snel mogelijk dat ik nog eens kan nadenken voor ik beslis (december).
Alvast bedankt allemaal!!!
Hier kunnen wij je niet bij helpen... weeg de voor en nadelen tegen elkaar af en beslis ! Succes! Het lijkt me idd een moeilijke keuze!