voor welke stalling kan ik het beste kiezen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

velinda

voor welke stalling kan ik het beste kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-05 21:04

Ik ben maar aan het twijfelen wat ik zou doen en ik ben bang dat ik de verkeerde keuze ga maken, hopelijk kunnen jullie mij helpen!!

Ik heb een merrie en weet niet wat doen kwa stalling omdat zijzelf heeft altijd gesprongen met mij, maar ze kan ongeloofelijk goed dressuur. Ik wil dat de merrie zich nog gaat bewijzen, maar dit kan alleen om wedstrijd te rijden en daarom dit dilemma.

Mijn probleem: welke stalling?

* de stalling waar ik nu sta is van een springruiter, ik ben al 8 jaar bij deze jongen op stal en we hebben een hele goede band met elkaar, ik eet zelfs mee bij hem thuis en we gaan samen op jumping:

- 1 keer/week wordt uitgemest en 2 keer/week opgestrooid
- paarden komen 2 à 3 dagen per week buiten
- er is een volledig parcours om te springen, ook een buitenpiste met all-weather zand
- geen binnenpiste
- ik ga met hun mee op jumping
- 125€ (nu het geld maakt niet uit)
- ik doe er heel veel werk op stal (helpen met stallen, rijden, groomen, ...)
- wij maken ook paarden zadelmak waar ik veel van bijleer.

* de stalling die er tegenover staat is een dressuurstalling: nl van Diana Smolders

- elke dag word uitgemest
- de paarden komen elke dag buiten (zij doet ook alles aan wat je vraagt voor op de weide: getten,...)
- er is een binnenpiste
- geen buitenpiste
- 2.. € (zoals ik al zei, geld maakt niet uit)
- http://www.dianasmolders.be

voordelen: - als ik haar bij diana zet, laat ik haar door de week door haar rijden omdat ik alleen 's woensdags en in het weekend kan omwille van school en het werk thuis. Dan ben ik ook zeker dat ze fijn gaat lopen. In het begin laat ik diana met haar op concours gaan en na een tijd ga ik zelf dan (dressuur).

nadelen: - ik zal nooit meer kunnen springen. Ik kan niet meer buiten rijden.
- Ik zal die mensen daar ongeloofelijk missen en dan stop ik dus ook met het groomen en het rijden van de paarden daar.
-die jongen waar ik nu sta heeft een jong paardje wat hij mee gaat nemen op jumping. Dus mijn paard zal dan niet meer meekunnen omdat er geen plaats is.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, want ik weet het niet meer. Wel liefst zo snel mogelijk dat ik nog eens kan nadenken voor ik beslis (december).

Alvast bedankt allemaal!!!
Laatst bijgewerkt door Karin op 21-11-05 00:39, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel duidelijker gemaakt

Liedje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 21:06

Ik dnek dat dit een beslissing is die je zelf moet maken Hier kunnen wij je niet bij helpen... weeg de voor en nadelen tegen elkaar af en beslis ! Succes! Het lijkt me idd een moeilijke keuze!

_Dunja_

Re: groot probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 21:08

Tja ik denk niet dat wij je kunnen helpen hiermee.
Je hebt voor jezelf alles heel goed op een rijtje gezet wat de voor en nadelen zijn dus voor welke stal je dan kiest is een eigen keuze..

Ik zou alleen als je springen zelf leuker vind daarmee doorgaan en niet dressuur gaan rijden omdat je paard dit beter kan.
Dan denk ik dat je de sport zelf misschien minder leuk gaat vinden als dressuur niet jou ding is maar springen wel...

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 21:10

Tja, je moet het zelf beslissen.

Maar als ik de keus had tussen elke dag buiten en 2 a3 keer per week buiten had ik het wel geweten. Dan zou het mij een worst wezen wat er voor facaliteiten voor mij zijn. Mijn paard gaat zo vaak mogelijk buiten.

dozo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 21:11

Wees zuinig op mensen die veel voor je betekenen, het is lastig om terug te komen!!
Kun je niet aan de overkant dressuurles nemen?
Vergeet niet dat een goede springruiter dressuurmatig ook goed onderbouwt moet zijn!

Succes met je keuze!

karijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 21:13

Volg je hart.
Kan je niet met die Diana afspreken dat je een keer of een paar keer per week bij haar kan rijden?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 21:55

Ik snap niet waarom je nooit meer zou kunnen springen als je naar de dressuurstal gaat? Ik zou het wel weten, alleen al omdat bij de andere stal de paarden elke dag naar buiten gaan. Vind ik een absolute must.

PS Als dit al een GROOT probleem is, dan feliciteer ik je bij deze met je heeeeerlijke leventje!

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 22:15

Ik zou op je oude stal blijven en je paard 1 a 2 keer in de week door Diana laten rijden (als ze dat doet) en evt. dus uitbrengen.
Van het inrijden van de jonge paarden leer je heel veel en ik denk uit je bericht te kunnen halen dat je hart toch bij het springen ligt. Het een hoeft het ander niet uit te sluiten, dus ik zou zoeken naar een combi maar dan op je oude stal waar je het zo naar je zin hebt.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 00:37

Nooit meer buitenrijden en nooit meer springen?
Ik zou lekker bij de springstal blijven

Maar dressuur is ok de basis van springen, neem aan dat je daar dus ook lessen kan volgen of even naar de overkant kan rijden.

Jouw humeur heeft ook invloed op jouw paard, bedenk dus of jij je er fijn bij zal voelen.

Kenzo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 06:27

Wat is de reden dat je weg wilt gaan van die stal?? Dat zal ik ook overwegen. Is het echt nodig of niet?
Het zal een moeilijke keuze zijn maar net zoals de rest zegt kunnen wij die keuze niet voor je maken.
Wel kan ik je zeggen wat ik zou kiezen. Ik rij graag dressuur en zou voor die tweede stal gaan. Zou ik nou springen dan was het de eerste stal.
Iig succes!!

SSDesign

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 07:56

Ik denk dat het erg moeilijk is. Al zou ik voor het eerste gaan...