Wat is Cuba mix???

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Schatjes

Wat is Cuba mix???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-05 19:59

Ik heb op internet gezocht naar Cuba mix, maar kan het niet vinden. Het werd me aangeraden bij mijn veulen om sterk te worden, want ze is nu verkouden. Alleen vertrouw ik het niet zo om te gebruiken. Wie kan mij hierover advies geven

tuttifrutti

Re: Wat is Cuba mix???

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 20:07

Het is cubarmix
xxx

Schatjes

Re: Wat is Cubarmix???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-05 20:09

tuttifrutti schreef:
Het is cubarmix
xxx

Dankjewel dan ga ik daar eens op googelen. Als het me niet lukt laat ik het weten

Schatjes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-05 20:18

Ik heb gevonden dat het bij ontstekingen etc als soort van breedspectrum antibiotica wordt gegeven. Iemand had mij volgens mij wijs gemaakt dat er groeihormonen etc in zaten(of klopt dat wel). Maar hoe kan ik er aan komen en hoe duur kost het ongeveer. Ik zal zeker eerst dierenarts raadplegen.

lonnie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 20:59

kan je bij de dierenarts halen, als ik het goed heb is het antibiotica. heb het gehad toen mijn tinker veel hoestte, mocht het geloof ik niet langer dan 5 dagen gebruiken. maar als je de dierenarts belt zit je sowiezo goed

nickyu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 21:25

cubar mix een echt paarden(of eigenlijk koeien middel) middel tegen allerlei infecties , zou dat niet "zomaar"geven

ff da bellen , weet je alles

Wiepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 09:23

idd niet zomaar gebruiken, middel is soms erger dan de kwaal!
Volgens mij kun je het ook alleen via de VA krijgen.

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 10:43

Het is idd onstekings-remmend en er staat op dat je het door het melk voor de kalveren kan mengen voor beter groeiproces (pot staat naast me )

Een pot kost bij ons 25 euro, Ik mocht het max. 10 dagen geven (ongeveer een kwart tot een halve pot)

Goh mijn pony is nu al aan zijn 3de pot Cubarmix bezig, heeft altijd wel iets, ik krijg het btw van de DA.
Even de DA bellen en je weet het zeker

[edit] Ze heeft geen Cubarmix meer nodig, maar mijn 3de pot staat er nog bedoel ik

Schatjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-05 11:29

syltje_777 schreef:
Het is idd onstekings-remmend en er staat op dat je het door het melk voor de kalveren kan mengen voor beter groeiproces (pot staat naast me )

Een pot kost bij ons 25 euro, Ik mocht het max. 10 dagen geven (ongeveer een kwart tot een halve pot)

Goh mijn pony is nu al aan zijn 3de pot Cubarmix bezig, heeft altijd wel iets, ik krijg het btw van de DA.
Even de DA bellen en je weet het zeker

[edit] Ze heeft geen Cubarmix meer nodig, maar mijn 3de pot staat er nog bedoel ik

Ik heb DA gebeld en wou toch morgen langskomen om te kijken. Ik laat het wel weten wat hij er van zegt .

Paintlinger

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 11:40

Ik heb ook een tijdje cubarmix gebruikt, het is een goed alternatief voor Sultrisan...Het is namelijk veel goedkoper en de werking is na genoeg hetzelfde.

Dat van die groeihormonen weet ik niet maar ik ben er wel nieuwsgierig naar.

Kyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 12:05

Fijn dat je de DA even langs laat komen. Dat is idd beter dan zomaar antibiotica gaan geven.

shine_miesj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 13:54

heeYY
je kan je veulentje toch gewoon veulen brokken geven daar word hij of zij sterk van deed ik ook bij mijn veulentje werk heel goed al die andere rotzooi hoeft niet.

Duke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 14:02

In Cubarmix zit geen groeihormoon (tenminste, daarvoor wordt het niet gebruikt en wordt ook niet gezegd dat dat erin zit). Het is een breed gebruikt middel tegen allerlei kwaaltje vanwege de antibiotica. Mijn paard is dampig en in de winter moet ik het dagelijks geven en als het hoesten verergerd moet ik tijdelijk overstappen op DSM. Van mijn VA moet ik Cubarmix altijd blijven voeren omdat Duke een soort ophoping van slijm heeft in zijn longen waardoor hij altijd zal blijven hoesten, zegt de VA en dus altijd op de antibiotica moet. Maar als hij niet hoest (dus met mooi, droog weer) dan geef ik het niet. Dus ik heb het de hele zomer niet meer gegeven.

Liess__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 14:27

Klopt Duke, ik had een andere pot naast me staan, ik = dom. Maar het is wel voor kalveren

Duke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 14:50

Ja, het is voor kalveren, dat staat er bij mij ook op. Het ruikt ook poedermelkachtig, maar volgens mij VA kan het dus ook aan paarden gegeven worden vanwege de antibiotica.

Nicole85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 17:26

het rijkt naar cocos, heerlijk!!

Schatjes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-05 18:38

shine_miesj schreef:
heeYY
je kan je veulentje toch gewoon veulen brokken geven daar word hij of zij sterk van deed ik ook bij mijn veulentje werk heel goed al die andere rotzooi hoeft niet.

Mijn veulen krijgt natuurlijk lekkere veulen brok. Heb vandaag da laten komen. Ben er alleen zelf niet bij kunnen zijn. Ik ga nu naar haar toe om te kijken wat hij van haar vond en of hij wat heeft gegeven. Ik laat het jullie wel weten.

casjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 19:01

hahaha een antibioticum geven aan je veulen alleen maar om de groeihormonen (die er volgens mij niet in zitten) ?
Sommige mensen geven hun paard juist geen antibiotica, omdat ze willen dat het paard zelf antistoffen aanmaakt en dan steeds beetje bij beetje sterker wordt en minder vatbaarder voor ziektes.
lijkt me niet verstandig om cubarmix dan aan je veulen te geven, aangezien hij/zij nog sterk moet worden qua ziektes enzo.
Ik mocht mijn paard niet langer dan 10 dagen cubarmix geven.
Kan er geen resistentie optreden als je cubarmix constant gebruik zoals in Dukes geval?!

Schatjes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-05 10:33

Dierenarts is gisteren geweest en heeft me oogzalf en ACC poedertje gegeven. Heb er spijt van dat ik hem gebeld heb. Ben weer 75 euro armer en het was vanzelf ook wel overgegaan omdat hij zei dat het maar een verkoudheidje was. Ik was er zelf niet bij anders had ik wel gevraagd waarom die poeders nodig zijn als het toch maar een verkoudheidje is. Ach ja ik weet tenminste dat er niks mis is met mijn meisje

casjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 14:07

Schatjes schreef:
Dierenarts is gisteren geweest en heeft me oogzalf en ACC poedertje gegeven. Heb er spijt van dat ik hem gebeld heb. Ben weer 75 euro armer en het was vanzelf ook wel overgegaan omdat hij zei dat het maar een verkoudheidje was. Ik was er zelf niet bij anders had ik wel gevraagd waarom die poeders nodig zijn als het toch maar een verkoudheidje is. Ach ja ik weet tenminste dat er niks mis is met mijn meisje

gelukkig maar
wel raar dat de dierenarts zomaar iets voorschrijft zonder er met jou mee te overleggen...
mijn dierenarts vroeg of ik de verkoudheid uit wou laten zieken of cubarmix wou gebruiken.

Schatjes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-05 08:42

casjuh schreef:
Schatjes schreef:

gelukkig maar
wel raar dat de dierenarts zomaar iets voorschrijft zonder er met jou mee te overleggen...
mijn dierenarts vroeg of ik de verkoudheid uit wou laten zieken of cubarmix wou gebruiken.

Inderdaad daar ben ik ook een beetje kwaad over. Lijkt er net op of hij er veel geld voor wou vangen. in het vervolg gebeurt dit dus ook niet meer