hoefsmid is niet op komen dagen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

lorelei

hoefsmid is niet op komen dagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-05 18:54

dag bokkers ik weet niet of dit hier thuis hoort als het niet juist staat hoor ik dat graag.
ik had dus afgelopen vrijdag om 13:15 uur een afspraak met de hoefsmid.om 13:45 was hij er nog niet.maja ik dacht niet druk om maken dit gebeurd wel vaker dat hij te laat komt.een uur later was hij er nog niet.toen heb ik hem maar eens geprobeerd thuis te bellen geen gehoor dus dacht ik hij zal wel onderweg zijn.een half uur later nog geen hoefsmid.ben toen maar eens op zijn mobiel gaan bellen.geen gehoor.na 4 keer bellen maar eens een voicemail bericht achtergelaten met naam en telefoonnummer.nog niks.nog maar een paar keer geprobeerd,toen zette hij zn telefoon gewoon uit!ik vond dit zo belachelijk en baalde enorm.heb hem sávonds nog een keer geprobeerd weer geen gehoor.toen vond ik het wel welletjes en heb nu een andere hoefsmid gebeld.deze hoefsmid komt dinsdag.nu was mijn vraag wat zouden jullie doen in een situatie als deze?????

Nadir

Re: hoefsmid is niet op komen dagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 18:58

Dat schijnt toch wel redelijk normaal te zijn in de wereld van de hoefsmeden...
Het is de vraag of jij daar zin in hebt. Als jij het niet erg vindt om de hele middag te wachten ( ) dan moet je dat gewoon doen. En anders kun je beter een andere smid zoeken, er zijn er genoeg die wel gewoon op tijd kunnen komen.

Karin_deB

Re:

Ik had het ook een keer, mijn hoefsmid is standaard te laat, maar deze keer was hij niet komen opdagen.
Dus ik helemaal boos en al op zoek naar een andere, had hij bij mijn moeder in haar voicemail ingesproken dat hij op bed lag, omdat hij was getrapt door een paard en niet meer kon lopen.
dus ik was onterecht boos.
Ik zou gewoon je hoefmsid nog een keer bellen waarom hij er niet was.
Gebeurd het nou nog een keer, of geeft hij geen goede reden waarom hij niet kwam opdagen, zou ik een ander zoeken!

Kyona

Re:

Het is echt balen als je zoiets overkomt! En het lijkt helemaal niet netjes van je smid. Zou alleen nog niet al te hard oordelen; het zou kunnen dat er iets ergs gebeurd is en hij niet kon komen en nog geen kans gehad heeft om je te bellen....
Maar OK kleine kans en de meeste hoefsmeden zijn niet zo betrouwbaar. Als je dan een andere goede kan vinden die wel op tijd komt is dat mooi meegenomen.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 18:59

Het is bij ons op stal zaterdag ook weer voor de zoveelste keer gebeurd, altijd bij dezelfde hoefsmid. Of hij komt uren te laat, of helemaal niet, die mensen hebben nu ook een ander gebeld, ze zijn er nu echt klaar mee......

Barbara88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 19:05

Ja ik heb dat dus ook. Mijne komt ook vrijwel altijd te laat. Nu vind ik dat geen ramp aangezien ik ook bijna altijd te laat ben Maar als ik in jou schoenen zou staan had ik hetzelfde gedaan.

CK88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 19:09

Moet wel zeggen, hoefsmeden hebben wel de zwaarste baan in de paarden, samen met tandartsen maar alsnog wel erg lu llig om niks meer van zich te laten horen!!
Mag ik vragen welke hoefsmid het was, mag over pb

xRONINIx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 19:10

ik vindt wel altijd als ik de topics lees dat de meeste smeden altijd een beetje afgezeken worden en dat is wel jammer de mensen werken wel met dieren en daar is tijd voor nodig

__Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 19:11

Ik heb dat ook een keer gehad. Die smid zou voor het eerst bij mij komen en kwam niet opdagen. Drukte me weg enzo als ik belde. Dus heb een ander gebeld, en daar ben ik nog bij.

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 19:11

mijn paard staat op een manege en als daar de hoefsmid komt word ze automatisch gedaan als ze op het lijstje staat
maar het lijkt me wel flink banketstaaf.

Nimmy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 19:15

kwebbel schreef:
ik vindt wel altijd als ik de topics lees dat de meeste smeden altijd een beetje afgezeken worden en dat is wel jammer de mensen werken wel met dieren en daar is tijd voor nodig

jup dat is begrijpelijk... en een keer te laat ok kan gebeuren, maar neem aan dat je dr een beetje rekening mee houdt in je planning... en mocht je niet komen en tel kwijt zijn, is telefoontje van eigenaar beantwoorden wel zo vriendelijk.

om dezelfde reden ben ik ook ooit van smid verandert.. ok deze is ook niet alles, maar als die t vergeet komt ie de dag erop wel...

manie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 19:18

Begint de voornaam van je hoefsmid toevallig met een A en z'n achternaam met een M? Zo ja dan heb ik met hem hetzelfde probleem gehad. Ik heb nu ook een andere smid, ik moet namelijk vrij nemen van mijn werk en dan ik het erg vervelend als een smid zich totaal niet aan afspraken houdt. Het was trouwens wel een hele goeie hoefsmid die AM

haf_jessie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 19:19

Ik heb dat ook gehad ja,toen belde ik aantal maal,nam niet op,eindelijk nam ie op en zei ik heb geen afspraak met jou,en zette telefoon uit. echt asociaal

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 19:23

Je weet nooit of er wat ernstigs gebeurd is toch?

Ik vind het zo'n onzin om meteen te vertellen dat hoefsmeden onbetrouwbaar zijn en altijd te laat komen.

Ik sta ook vaak genoeg bij de hoefsmid in de buurt en er komen altijd wel mensen die vragen of er alsjeblieft even een nageltje bij mag, of er is net een ijzer af, of dat er alsjeblieft weer even onder mag.
Voel jij je blij als de smid je dan nog helpt? Ik wel!
Op die manier ben je al snel een half uur later bij je klant toch?

Ik heb altijd groot respect voor smeden, het is lichamelijk ZWAAR werk, zeker als je een paar van die vervelende paarden ertussen hebt zitten die je rug slopen.
Plus dat je eigenlijk morgen moet komen als er vandaag een ijzer af ligt, en dat dus allemaal maar even in je planning moet inpassen.

Al vind ik t niet netjes als ze je wegdrukken en niet terugbellen, maar dat heeft niets met het beroep smid te maken, dat is toch gewoon fatsoen ?

Armaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 19:27

Wij hebben een smid die altijd op tijd komt,en netjes opneemt als hij wordt gebeld,zelfs als hij bezig is en het paard rustig is.
Op de vorige manège hadden we een andere smid,daar spraken we geen uur maar een dag af of een periode van de dag,bv tegen de avond of tegen 18u. En het was altijd gedaan

kimsim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 19:29

als ik jou was zou ik hem vragen waarom hij jullie afspraak niet is nagekomen. wie weet is er idd iets gebeurd en heeft hij een goed excuus. en anders zou ik een andere smid zoeken, want afspraak is afspraak en een beetje telaat is niet erg maar dit vind ik niet normaal.

en zoals ruitje ook zegt het is erg zwaar werk en dat verdient ook respect, maar een smid kan toch wel even bellen als hij later komt? of zie ik dat helemaal verkeerd?

heb het probleem zelf nooit mijn smid komt eigenlijk altijd wel redelijk op tijd.

tessie1985

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 19:36

ik zou ook een andere hoefsmid nemen als ik jou was
mijn hoefsmid is erg goed
ik spreek gewoon een dag af waneer de hoefsmid mijn paard doet
ze haalt mijn paard dan gewoon zelf van stal en bekapt mijn paard
ik vind het prima zo..

lorelei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-05 19:37

manie schreef:
Begint de voornaam van je hoefsmid toevallig met een A en z'n achternaam met een M? Zo ja dan heb ik met hem hetzelfde probleem gehad. Ik heb nu ook een andere smid, ik moet namelijk vrij nemen van mijn werk en dan ik het erg vervelend als een smid zich totaal niet aan afspraken houdt. Het was trouwens wel een hele goeie hoefsmid die AM

nee het begint met een j v/d w .en hij is ondertussen al meerdere malen op de manege geweest alleen was ik er toen niet.er is wel iemand die tegen hem heeft gezegd dat hij mij even moest bellen maar op dat telefoontje wacht ik dus nog steeds.

nickyu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 21:45

ben blij als mijn smid de tijd neemt bij mijn paarden en vind het niet erg als die wat later komt , we spreken ook meestal een uur of ..af
maar als die om 10 zou komen en om 14,30 komt tie een keer betekend dat wel dat ik al een paar uur sta te blauw bekken en ik weg moet om mijn kleine van school te halen ..

we hebben er een pony bij zitten SUPERRRR braaf bij de smid , dat is , als we der zelf bij zijn

heb het 1 keer gehad , ik moest echt weg en hij had een stevige knaap bij zich die m hielp , dus ze dachten dat het geen probleem zou zijn

nouwwww 2 man sterk konden ze mijn midi shetje niet aan

hij wil NOOIIIT meer mijn paarden doen als ik er niet zelf bij ben

das wel erg jammer andrs kan je idd zeggen daar staan ze , succes
maar helaas

als ze helemaal niet komen opdagen of uren te laat en hun telefoon niet opnemen is knap irri , want dan kan je iig ff bellen joehoe ben 5 min weg ff kind van school halen zo weer terug want als ik der niet ben rijden ze ook direct weer weg ..

jammer dat die zo goed is

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 21:54

Ik heb mijn bekapper al bijna 4 jaar en die moet ook een eindje rijden voordat hij bij me is en tussendoor ook andere paarden doen. Als hij eens wat later komt dan belt hij me op mijn mobieltje, dat spreek ik altijd goed af want ik heb geen zin om doelloos uren in een koude stal te staan wachten.

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 08:57

1 keer kan gebeuren...gebeurt het vaker zou ik een andere nemen!

m'n moeder had een hoefsmid gebelt voor m'n pony,en dat was in de winter...na 3 uur wachten kwam hij pas!! z'n excuus was: jaa sorry er was bezoek gelukkig was er een andere hoefsmid daar dus heeft toen m'n pony gedaan.

van de ene kant was ik blij dat die hoefsmid niet gekomen was,paar mensen van stal hadden hem als hoefsmid en de hoefijzers lagen er om de week af

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 09:05

Mijn hoefsmid is me ook 1 keer vergeten
Maar hij neemt altijd de telefoon op en zei ook meteen met een hoop gevloek dat die me vergeten was.

Als het ernstig later wordt belt hij even, maar eigenlijk ben ik bijna altijd als eerste dus heb ik daar ook bijna nooit last van, ja 10 minuten als het verkeer tegen zit.

Ik heb ook veel respect voor het lichamelijke zware werk wat zedoen, maar daar betaal ik ze ook voor, en zo moeilijk lijkt het me niet om even te bellen dat je later bent of iig je telefoon op te nemen.

Arzil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 09:07

Ik heb het ook een keer gemaakt. Dat was dus 1x en niet meer. Heb nu een nieuwe. Komt altijd op tijd en ik hoef er zelfs niet eens meer bij te zijn. Plukt zo ieder paard uit zijn stal. We staan op een boerderij. Meestal is er wel iemand bij, maar dan hoeft in ieder geval niet iedereen voor zijn eigen paard aanwezig te zijn.

Maar zo'n laatkomer heb je niks aan en wekt alleen maar frustraties op. Gewoon een nieuwe zoeken, daar heb je meer aan.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 11:01

Onze hoefsmid kwam standaard niet opdagen. Hij woont 3 deuren verderop, en probeert ons dan op een dag te doen als hij op tijd thuis is, helaas is hij dat nooit. Maar als echt de nood aan de man was kwam hij 's avonds nog. Het is ook wel eens voorgekomen dat we om 22 uur terugkomend van een wedstrijd bij hem met pony op de stoep stonden omdat er een ijzer onderuit was. Daar doet hij ook niet moeilijk over en wij dan ook niet over dat hij wel eens ooit niet op kwam dagen. Tegenwoordig plant hij ons wel in, maar zegt nooit een tijd. Als er niemand is pakt hij zelf de pony uit stal. Gelukkig zijn ze allemaal makkelijk, en hij kent ze ook goed.

Consort

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 12:59

Mijn hoefsmid is altijd standaard een uur te vroeg
Daarom keek ik vorige week ook raar op toen 'ie er, 1,5 uur na de afgesproken tijd, nog niet was. Ik bellen... Wat blijkt; heeft 'ie in zijn agenda alleen mijn voornaam genoteerd. Hij heeft nog een klant met dezelfde naam en die klant komt altijdmet haar paard bij hem thuis. Hij zat dus thuis te wachten op mijn naamgenoot
De volgende dag is hij alsnog gekomen met een flinke bos bloemen. dat was dan toch wel weer lief...