Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toydoll schreef:wow, 25 euro, stel dat ze daar een week mee doen, kost het ong 100 euro per maand aan kuil..... gedeelt door 4 weer natuurlijk (4 paarden) is dus 25 per maand wat het kost aan kuil per paard.
Maar dan moet het dus wel zo zijn dat ze van een baal van 25 euro een weekje kunnen leven....
Ik wist neit dat kuil zo duur was.
Is het hooi ook zo duur?
als je laat zeggen 30euro per week veel vind om daar 4 paarden goed te eten van te kunnen geven,kun je beter maar meteen stoppen met paarden houden....mesn ekunnen weet ik veel hoeveel geld uitgeven aan setjes en al die andere ongein,maar eur30 per week!!! voor 4 paarden is duur....??
gietepiet schreef:Bij ons zit de prijs ook tussen de 25 en 30 euro (ca.300kilo) en het lijkt prijzig maar mij is verteld dat er in zo'n baal zeker tien pakken hooi kunnen en hooi kost ongeveer 2 euro/2,50 dus reken maar uit en kuilgras is voedzamer en ze worden er sneller dik van dus je hoeft het ook minder te voeren dan hooi.
Elskevree schreef:hooi is over het algemeen duurder dan kuil..
wirona schreef:Grote balen zijn in verhouding vaak goedkoper dan kleine baaltjes.
#Ymke# schreef:Een klein pakje kuil weegt zo'n 50kg(gemiddeld), dan passen er dus 6 pakjes kuil in een groot pak. Met 1 paard doe ik gemiddeld 3 dagen met een klein pak. Dan zou ik dus 6X3 = 18 dagen doen over zo'n groot pak. En nu nog omrekenen naar meerdere paarden