Bas stond eerder bij een merrie maar deze toonde haar hengstigheid nooit zo bijzonder sterk, dus Bas reageerde er niet bepaald op.
Nu is hij echter straalverliefd op 'zijn' hengstige merrie en dat uit zich in zijn gedrag. Hij gedraagt zich alsof hij de grootste noten tussen zn benen heeft hangen!:+
Als ik hem uit de wei wil halen verstopt hij zich achter de merrie en gaat een beetje om haar heen draaien. Als ik hem dan uiteindelijk te pakken heb en hem op stal zet om te poetsen is hij niet rustig te krijgen. Draaien, drammen, hinniken etc.
Normaal kan ik fatsoenlijk met hem fietsen maar van de week beging ik bijna een zelfmoord op die manier. Ten eerste doet meneer niks anders dan keihard brullen onderweg, maar ook is hij niet normaal in stap te krijgen. Hij dribbelt, brult, zet zn borst vooruit, loopt niet recht maar schots en scheef, schudt met zn hoofd en meer van dat soort hengstenfratsen.
Fietsen doe ik momenteel dus maar even niet

Als de fries van stal gehaald wordt om te werken brult meneer wederom, en maar kijken waar zn vriendin heen is.
Ik ken dit gedrag niet van hem, ik vind het aan de ene kant wel leuk dat hij nu een beetje zeker van zichzelf is en zich heel wat voelt, aan de andere kant ben ik ook weer blij als de hengstigheid voorbij is.
Ik heb liever dan ruinen of hengsten dan merries, o.a omdat mijn eerste pony een merrie was die niet te hanteren was tijdens de hengstigheid.
Nou heb ik alsnog een pony die niet te hanteren is tijdens de hengstigheid... van een ander

Hoe reageren jullie ruinen op hengstige merries ? Denken ze ook ineens dat ze de wildst-dekkende-hengsten zijn of boeit het ze niet en blijven ze gewoon lekker ruin ?
vorige week was mijn paard hengstig en hij liep er de hele tijd omheen! hele tijd kleine bijtjes geven en als ze weer eens stond te zijken dook ie meteen onder der staart en begon te flemen! gelukkig is mijn paard tot nu toe nog erg weinig hengstig geweest dus weinig last van...met mijn pony was het erger! weet niet of het kan maar het leek in vorgaande winters zo dat dat ruintje juist hengstigheid opwekte! mijn pony stond constant te zijken! was echt niet leuk meer! iedere dag kon ik haar stal helemaal leeghalen omdat ie supernat was! stond ook in stal de hele tijd te slaan en was niet te genieten! gelukkig is ze nu denk ik door ouderdom niet meer hengstig 
) Later bleek dan ook dat hij klophengst was..