wat opsturen (papieren) verandering van eigenaar?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Floress

wat opsturen (papieren) verandering van eigenaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-05 09:45

Wij hebben sinds kort een nieuw paardje. We zijn er echter nog niet aan toegekomen om de papieren te wijzigen omdat we eigenlijk schrik hebben om iets verkeerd te doen. Het paard bezit een paspoort (boekje) en het eigenlijke papier. Moeten nu beide opgestuurd worden of niet?? Wij wonen in België dus het moet naar Nederland gestuurd worden zeker? Voor hoeveel moet er dan op de envelop geplakt worden. Is er nog iets dat wij moeten doen?? Ik hoop dat iemand mij kan helpen, niet dat ik het allemaal verkeerd doe! Alvast bedankt! Groetjes!!!

sidneey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 09:47

Ik zitn hiet ook mee, heb ook net een nieuw paardje en heb het ook nog niet opgestuurd. Ik weet wel als je lid wordt van het stamboek (weet niet welke) dan zou ik dat in Januari doen anders moet je voor dit jaar ook nog bealen, zo is mij verteld. Maar misschien kan je gewoon het stamboek eens bellen? Maar goed ik kan je verder niet helpen, maar ben ook wel benieuwd!

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 11:23

Wij hoefden bij het NRPS niet lid te worden, om de paarden over te kunnen schrijven. Dan moet je wel een tientje verwerkingskosten betalen of iets in die richting.

Beide opsturen, volgens mij staat op het papier ook de eigenaar toch? Dan moet die ook mee, anders hoeft het niet. Van te voren kan je even bellen, voor de zekerheid, naar het stamboek. Briefje bij je paspoort met jouw gegevens, kunnen ze hem zo overschrijven.

Puera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 12:19

Bij 't KWPN kun je 'n soort van lidmaatschap afsluiten waarbij je niet deel mag nemen aan keuringen maar je 't paard wel kunt laten overschrijven op jouw naam. Een vriendin van mij heeft ook een dergelijk lidmaatschap. Je ontvangt dan geen IdS (verenigingsblad).

Ik weet niet precies hoe 't met 't overschrijven van 't paspoort zit. Ik denk dat je dat moet laten doen bij de instantie die 't uitgegeven heeft. Maar daarvoor zou je even moeten informeren bij die betreffende instantie.

Wat je ook doet, verstuur de papieren altijd aangetekend. Da's beter dan gewoon met de post. Voor de kosten moet je even bij 't postkantoor informeren.