Is verkoudheid van het paard (wel een flinke met snot en wat hoest) reden om de verkoop te ontbinden? Het is geen verborgen gebrek en ook niet chronisch. De veearts is er bij geweest en heeft dit bevestigd. Er is een aanbetaling gedaan en die wilt de koper nu terug. Ondertussen zijn er door de verkoper ook kosten gemaakt (paard ingereden, maand stalling)
Vinden jullie dit een legitieme reden of heeft de koper geen gelijk en is de aanbetaling weg (of de verkoop alsnog rond)
Moet ik erbij zeggen dat de verkoper bereid is het paard te stallen zolang de verkoudheid niet weg is.
het lijkt me niet dat een verkoudheid een gebrek is,als het goed behandelt wordt is het snel weer over.
wat zegt de DA ervan? deze moet dan een negatief koop advies geven.
er moet volgens mij een heel goede reden aanwezig zijn om een koop te ontbinden. en een verkoudheid is dat niet. volgens mij ,al heeft je paard droes[!] dan is dat nog geen geldige reden.
toen ik me pony kocht. stond ze daar nog maar 1 week... was een tussenstal..
en na 2 dagen bij mij was ze erg verkouden geworden, snot etc...
ik die man gemailt over dat ze zo verkouden was geworden, hij zei: jah iedereen is wel eens verkouden.... \ jah ok , das natuurlijk ook wel weer zo....
maar nu blijft ze toch nog hoesten, zo hoor je haar niet, en dan weer een dag weer veel....
ik dierenarts erbij gehaald, en een bloedonderzoek laten doen, bleek er een virus in der longen tehebben, ok. antibiotica gehad, maar nu blijft ze nog af en toe hoesten....
ik weet ook niet , of ik het toch nog kan verhalen op de verkoper.... wand ik ben bang dat het er toch al langer hebt gezeten, ookal zegt de dierenarts dat het nmiet ernstig is....