Wat is de beste manier om je voeten warm te houden?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Fleury

Wat is de beste manier om je voeten warm te houden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-05 18:08

Het wordt (eindelijk) weer eens wat kouder dus winterjas aan, sjaal aan, handschoenen aan en 2 paar sokken aan.

Maar toch, die voeten zijn na een paar minuten al erg koud! En na een half uur vaak zo koud dat ik niet langer wil/kan blijven. (bij mijn verzorgpony is er geen schuilmogelijkheid voor de kou)

Ik rijd met leren Jodhpurs wat natuurlijk niet goed hiervoor is. De temperatuur van vandaag is echt funest voor mijn voeten. Ik heb ook een paar thermolaarzen. Die zijn in het begin echt heerlijk wamr, zo lekker warm dat mn voeten ervan gaan zweten. Dit resulteert echter weer in ijskoude voeten doordat het zweet afkoelt!

Nou was mijn vraag aan jullie: hoe beschermen jullie je voeten? Wat zijn de beste schoenen om mee te rijden (misschien van die stalschoenen? Zit erover te denken om die te kopen maar zemoeten natuurlijk wel warm zijn!)
En wat doen jullie als jullie zulke koude voeten ehbben? Ik rijd iig zonder beugels maar draven zonder beugels is niet goed voor de rug van mijn verzorgpony aangezien ik me teveel span zodat zij zich ook spant (visieuse cirkel dus)
En wat is de beste manier om af te stappen (als je zulke koude voeten hebt dus)

Ik ben erg benieuwd naar jullie antwoorden en vooral dus welk schoeisel je voeten nou ECHT het warmste houden!
Ook ben ik wel benieuwd wat jullie met je handen doen want die willen ook niet helemaal warm blijven maar met deze temperatuur wel al meer dan mn voeten.

NN44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 18:21

haha ik heb dat probleem ook! rij bij mijn verzorgpaarden namelijk altijd buiten. ik heb ook leren jodhpurs en gevoerde rijlaarzen. maar ik weet ook niet echt iets dr tegen.... ik blijf dit topic in de gaten houden en hoe ik van m'n paard afstap ik ga heeeeeeeel langzaam.... zodat ik een klein stukje boven de grond ben en dan doet het een stuk minder pijn. Ik rijd met handschoenen en dan blijven mijn handen wel warm.

Jits

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 18:30

Ik heb hetzelfde probleem, dus hou dit topic in de gaten. Vandaag lagen m'n tenen er alweer bijna af, terwijl ik dikke sportsokken en gevoerde stalschoenen aanhad. En dan te bedenken dat het waarschijnlijk deze winter nog een stuk kouder gaat worden... Ik hoop dus ook dat iemand een goede tip heeft!

Ibbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 18:34

Er zijn sokken (en handschoenen, zelfs complete rijbroeken) met ingebouwde verwarming verkrijgbaar. Werkt op batterijen. Ik moet even zoeken waar ik dit recent ben tegengekomen, of ik een merknaam kan vinden.
www.equiplus.nl

mirkip

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 18:37

Vorig jaar hadden ze bij 't kruidvat van die 'warmhoud-gel-dingen'.... misschien is dat wat, als ze dit jaar weer in de reclame komen? Ik weet nog wel dat het heel handig was, je moest ze vantevoren ff breken of iets ( ? ).
Maar vooral het zweten in (thermo)laarzen is idd funest voor je lekkere warme voetjes! Ik heb er ook altijd een giga hekel aan, en nog niet echt een oplossing

En inderdaad zo'n sokken zijn wel wat ja! Ben benieuwd waar je ze kunt halen en hoe duur ze zijn!

gerlienke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 18:38

klinkt mischien raar ,maar plastic zakjes om je voeten doen helpt.
je moet eerst een paar zomersokken aan trekken en dan de plastic zakjes en dan een paar dikke sokken en gegarandeerd geen koude voeten meer:D

Billy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 18:44

En een cap oid op je hoofd doen helpt ook.
Je verliest de meeste warmte via je hoofd.
Je lijf wil dan de belangrijkste onderdelen warm houden, daar horen je voeten niet bij, dus worden die kouder. Klinkt gek, maar iets op je hoofd dragen werkt echt

Just_Mii

Re: Wat is de beste manier om je voeten warm te houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 18:46

Ik heb gekeken op die site, maar ik vind het wel een beetje errug duur hoor! ik heb geen 150 euro voor een paar handschoenen over, en ook geen 70 euro voor sokken, dan zoek ik liever naar een andere oplossing, of misschien is het ergens anders wel goedkoper?

btw, een cap draag ik meestal wel!

Armaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 18:50

Ik hou dit topic in de gaten,ik moet met mijn vzpaard 30min per dag aan de hand wandelen,ben benieuwd

Sannert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 18:52

gerlienke schreef:
klinkt mischien raar ,maar plastic zakjes om je voeten doen helpt.
je moet eerst een paar zomersokken aan trekken en dan de plastic zakjes en dan een paar dikke sokken en gegarandeerd geen koude voeten meer:D

dat doe ik ook altijd helpt nog ook.. En tja afstappen dat moet dan maar heel voorzichtig he

linda_davino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 18:55

ik ga dat met die plastic zakjes even proberen maandag

Fleury

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-05 18:56

Ik loop nu ook standaard met mn cap op mn hoofd. En nog een paar uur nadat ik gereden heb Heeeeerlijk warm is dat!

En Blue_star, ikdenk dat dat wandelen naast je pony ook een oplossing is!

Arienette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 18:57

ik red het tot nu toe prima met mijn stalschoenen, goedkope berg/wandelschoenen van de scapino maar behoorlijk dik gevoerd.. en als het echt kouder is, dubbele sokken, kranten en plasticzakjes doe ik ook altijd maar of het echt werkt weet ik eigenlijk niet..

Memuska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 18:59

Wat ik altijd doe is een paar nylon panty's dragen met daarover wollen sokken. Dat gaat tegen mekaar schuren en dan blijf ik redelijk warme voetjes houden. Verder zorg ik dat ik altijd bezig blijf en drink ik liters thee

_Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 19:01

Ikzelf heb er geen ervaring mee, maar volgens mij zijn plastic zakjes niet zo goed, omdat je warmte dan niet weg kan...???

xxx

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 19:05

Ik zie het altijd als een handigheidje, die kou, want doordat me voeten zo koud worden kan ik ze bijna niet meer bewegen en liggen de gegarandeerd steeds op dezelfde plek. Dus geen wiebelende voetjes tijdens het rijden. Na het rijden stap ik nog ff een rondje en dan draai ik em voeten heen en wee rom ze weer los te maken en laat me over de kont van me pony eraf glijden dan kom je minder hard aan.

Ik zie het wel als een voordeel die winter, geen rotvliegen en andere insecten, me benen blijven op hun plek en mijn handjes warm ik op aan de dikek winterharen van me pony

N00tje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 19:06

In mijn onderschrift staat dit topic: viewtopic.php?f=13&t=478449&hilit=

Ik heb namelijk hetzelfde probleem, en daarbij nog eens wintertenen, en door dat ze zo koud worden worden ze gevoelloos, en als ze weer warm worden zwellen ze op, gaan jeuken en ontzettend zeer doen (kan soms niet eens lopen zonder te vergaan van de pijn!)
Dus het is erg belangrijk dat ik goede warme voeten hou, en droog, dus ze moeten goed ademen en moet er geen zweetvoeten in krijgen.

Ik volg dit topic dus ook even Misschien dat er in mijn topic een tip voor jou staat?

lachmar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 19:09

ga dit topic even volgen hoor, want mijn tenen vriezen er ook altijd af in de winter

Renske_W

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 19:14

Gelukkig heb ik er niet zoveel last van.
Ja tuurlijk worden mijn voeten ijs en ijs koud als ik rij.
Maarja...wij hebben een kantine met vloerverwarming
Maar hoe je je voeten warm kan houden? Ik heb eerlijk gezegt geen idee

__Marije__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 19:16

Dat van die wintertenen heb ik dus ook.. Ik zat te denken aan thermolaarzen.. maar die werken dus niet?

N00tje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 19:21

Thermo laarzen krijg ik iig zweetvoeten in, en daardoor worden ze weer erg koud.

De eerste keer dit jaar dat mijn tenen echt gevoelloos waren, toen was het nog 7 graden, dus moet je nagaan hoe erg het is met 0 graden
Dus ik heb echt goed warme schoenen nodig, die MH Rimfrost Paddock lijken me wel wat, als ze echt warm zijn tenminste

Vliendertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 19:25

sokken zakjes sokken
Dan gewone schoenen met chaps.. meer heb ik niet nodig.. ( of je kan ook nog extra sokjes in je schoenen doen..)

Fleury

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-05 19:25

Nee, die heb ik vorig jaar gekocht en waren bijna metteen kapot. Wel als je een half uurtje weg moet, dan zijn ze super maar ik moet echt minimaal 5 uur mn voeten warm kunnen houden en dat is me nog nooit gelukt!

In het topic van Berdientje kwamen ook een stel goede tips tegen! Ik was ook al van plan om naar stalschoenen te gaan kijken maar natuurlijk advies eerst is erg handig! het is alleen dat ik hele enthousiaste reacties hoor over een bepaalde schoen en dan weer een reactie dat ie bepaald niet waterdicht zou zijn of snel kapot!

Arvensis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 19:28

Heb hetzelfde probleem nu ook, heb er eigenlijk in 8 jaar nooit zoveel last van gehad, maar heb nu weer rubberen laarzen en dan merk je het verschil toch wel van gevoerde laarzen en rubberen!
Heb idd ook gehoord dat plastic zakjes om je voeten helpen, maar dat het niet altijd even goed is, waarom weet ik niet precies, ik ga het iig wel even proberen

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 19:31

ik heb last van wintertenen en dus ook koude voeten. s Winters rij ik dus met thermo laarzen en heb gisten voor mijn verjaardag ook stalschoenen gekregen die lekker warm zijn. Aigle schoenen bij de paardendrogist gekocht ( ik geloof ongeveer 45,- euro, en ja ze zijn heerlijk warm. Net terug van stal en heb geen koude tenen.