schrikkerig in het donker

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

plutolover

schrikkerig in het donker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-05 23:05

mijn haflinger is in het donker best wel schrikkerig.Vooral als ik met hem aan halster aan het stappen bent.

Vandaag ook weer. ik ga de buitenbak in (gewoon met halster om lopen) en hij schrok en gaf een bok. Hij hield rekening met mij. Loop veder in de bak weer een schrik reactie. Ik weer rustig stellen.Dus zeg tegen mijn vriendin (die met haar vzpaard liep) kom we brengen ze naar stal. We lopen de bak op.Meneer schrikt weer.Ik hou hem nog wel maar met moeite. Ik doe hem los in de buitenbak en doe de bak dicht. Het andere paard stond bij de bakrand.Meneer doet veder niks meer en gaat in de hoek staan (waar ook het ander paard staat maar dan aan de andere kant van de bak). Ik wacht tot hij rustig is. En loop hem met hem eruit. Gewoon naar stal niks aan de hand.Zelf kon ik dat paard in halen en naar stal brengen.Sioms als ik een andere knol inhaal of voor ga lopen moet meneer even omkijken of die niet weg gaat.

Maar hoe kan ik dit verhelpen? of zorgen dat hij minder angstif wordt

Ik heb ook gewoon een keer buiten reden in het donker.Maar dan is niks aan de hand

Hij schrok vandaag waarschijnlijk van spelende kindern (maar we vroegen ze op te houden en dat deden ze) En toch schrok hij van iets

sorry voor het lange verhaal

pippie123

Re: schrikkerig in het donker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 23:08

Ja ik ken het wij hadden er ook zo een die erg schrok in het donker. Waarschijnlijk ziet hij schaduwen ofzo tenminste dat had die van ons, die vond de schaduwen op de grond dood eng en probeerde daar over heen te springen en weg te rennen. Ja ik weet niet wat je eraan kan doen. Ik bleef gewoon met hem buiten lopen en rijden in het donker.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-05 23:10

waarschijnlijk zijn het de schaduwen daar dacht ik ook al aan.Want als ik aan het rijden ben let hij daar niet zo op. denk ik :S

appie_rulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 01:44

haha dit komt me bekend voor...

mijn paardje peerde 'm van de week onder het zadel in de buitenbak omdat er een pony in de wei liep langs de buitenbak met een lichtblauwe deken op.... dat is natuurlijk ook wel heel erg gevaarlijk

maar denk inderdaad dat hij bang is van schaduwen op de grond...