mijn haflinger is in het donker best wel schrikkerig.Vooral als ik met hem aan halster aan het stappen bent.
Vandaag ook weer. ik ga de buitenbak in (gewoon met halster om lopen) en hij schrok en gaf een bok. Hij hield rekening met mij. Loop veder in de bak weer een schrik reactie. Ik weer rustig stellen.Dus zeg tegen mijn vriendin (die met haar vzpaard liep) kom we brengen ze naar stal. We lopen de bak op.Meneer schrikt weer.Ik hou hem nog wel maar met moeite. Ik doe hem los in de buitenbak en doe de bak dicht. Het andere paard stond bij de bakrand.Meneer doet veder niks meer en gaat in de hoek staan (waar ook het ander paard staat maar dan aan de andere kant van de bak). Ik wacht tot hij rustig is. En loop hem met hem eruit. Gewoon naar stal niks aan de hand.Zelf kon ik dat paard in halen en naar stal brengen.Sioms als ik een andere knol inhaal of voor ga lopen moet meneer even omkijken of die niet weg gaat.
Maar hoe kan ik dit verhelpen? of zorgen dat hij minder angstif wordt
Ik heb ook gewoon een keer buiten reden in het donker.Maar dan is niks aan de hand
Hij schrok vandaag waarschijnlijk van spelende kindern (maar we vroegen ze op te houden en dat deden ze) En toch schrok hij van iets
sorry voor het lange verhaal