Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Smurfie schreef:Ik weet hoe het zit met paarden voeding.. Maar als het gedroogt is gaan de meeste vitamines en mineralen en eiwitten eruit. Hoe ouder het hooi hoe minder er in zit. En aangezien wij hooi van vorig jaar hebben zit er vrij weinig in.
wendytjeG schreef:kuil bevat meer energie dan hooi, en daar kunnen ze inderdaad heet van worden. Aangezien je pony niet echt hard werkt kun je hem beter op onderhoudsbrok zetten.
wendytjeG schreef:Heb je je weleens ingelezen over hoe het zit met paardenvoeding? Erg leerzaam hoor... ruwvoer is de basis van de voeding, niet de brok.
Smurfie schreef:Ik niet :p in hooi zitten niet zn vitamines en mineralen die die nodig heeft
Schatjes schreef:wendytjeG schreef:kuil bevat meer energie dan hooi, en daar kunnen ze inderdaad heet van worden. Aangezien je pony niet echt hard werkt kun je hem beter op onderhoudsbrok zetten.
Ik heb juist gehoord dat ze van kuil minder heet worden dan van brokken. bij mij werkt kuil dus ook het beste. Ze is veel rustiger.

Helaas.. Maandag komt dierenarts.
met hooi issie wat langer bezig
goed tegen de verveling.. 

runningkawa schreef:Van kuil worden ze idd niet rustiger
En er zit idd ook teveel eiwit in
Kuil kun je dus ook niet onbeperkt voeren
f je moet van die kuil hebben, dat echt net hooi is, maar bij de meeste mensen is het toch net wat natter

als ze geen honger meer hebben dan stoppen ze hehe

aan de reacties zo te lezen ik voer liever teveel dan te weinig :p