ik denk het smurfie. me haf van 1.42 heeft alleen maar dekens maat 185. dit is wel een beetje oversized. ze zit tussen de maat 175 en 185 in, maar heb liever iets te ruim dan te krap. dan krijg je zo'n rare bobbel bij de billen omdat de deken niet goed eroverheen past.
Ik heb bij een ruitershop gewerkt en wij telden altijd 30cm op bij schofthoogte. Zo kom je ongeveer uit. Wat forser, maatje groter, wat fijner maatje kleiner.
Als je een deken past leg er dan een dun dekentje onder, zodat de andere schoon blijft, makkelijker met ruilen.
Op mijn pony van 1m52 past ook 175. Een D-pony van een stalgenoot heeft dan weer een 185 nodig, maar die is veel steviger en ronder. Kwestie van opmeten en passen dus...
Opmeten van midden voor de borst langs de zijkant tot aan het midden van zijn staartwortel. Mijn paardje is 156 cm hoog en heeft dekenmaat 205. Ze is gewoon breed (absoluut niet dik!)
Mijn E-pony heeft een 185 opliggen, de maat kleiner was te klein..
Mariadivaxx
Geplaatst: 16-11-13 11:39
Ik heb een d-pony van 1,45 en haar deken is te klein en kan even niet herinneren welke maat dat was maar ze is nu heel dik en de deken past niet meer wat voor maar zou ik moeten hebben denken jullie ?
Mijn jaarlinger van 1.50 heeft een maat 195, die is net iets te groot(heb voor de lol er een keer deken opgelegd). Hij is wel breed gebouw, voor normaal postuur zou ik voor een maat 185 gaan .
Mariadivaxx
Geplaatst: 16-11-13 11:47
Deijs schreef:
Ik heb voor mijn D pony een 175
Is jou pony breed of smal? Want mijn pony heb echt een dikke pens