dressuurzadel of een veelzijdigheidszadel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

illy123

dressuurzadel of een veelzijdigheidszadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-05 17:24

hoi,

Binnenkort ga ik kijken voor een nieuw zadel, maar ik ben er nog niet helemaal uit of ik nu een dressuurzadel wil of een veelzijdigheidszadel.
ik heb nu een heel oud Stubben zadel, dat is veelzijdigheid naar dressuur. Ik mag af en toe op een dressuurzadel rijden van een vriendin, maar ik verlies telkens mijn beugels .
mijn paard is in verhouding wel groot bij mij, ik heb korte benen en kom dus bij sommige zadels niet ver onder de zweetbladen uit, en dit is weer irritant bij het aansporen.
Verder ga ik in de zomer zo vaak mogelijk naar het bos en af en toe springen we is.
hebben jullie nog tips hoe ik kan kiezen of ervaringen!

groetjes Ilse

Neroo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 17:28

Als ik jou was zou ik kiezen voor een veelzijdigsheidszadel
dat springt toch net wat makkelijker, en omdat je zegtdat je al klein bent je niet onder de zweetbladen uitkomt

Puera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 17:35

Je hebt ook hele fijne VSD-zadels. Voor jou idd wel makkelijk met je wat kortere benen en om te springen.

Afhankelijk van je budget heb je verschillende VSD-zadels. Stübben heeft hele fijne modellen maar Rossner (heb ik zelf) is ook een fijne.

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 18:07

ik zou in jou geval ook voor een veelzijdigsheidszadel gaan. is wat fijner als je in de zomer gaat springen!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 18:29

Ik heb een veelzijdigheidszadel richting dr aan laten meten, bij mij juist met langere zweetbladen omdat mijn knieen eronder uit kwamen. Of het fijn springt weet ik nog niet, het lijkt vrij recht te zitten, maar je wordt iig niet in een houding gedwongen.

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 18:51

ik denk dat je ookbeter aan een vzh richting dressuur kan denken.

daar kan je meer mee dan echt dressuurzadel.
ik vind buitenrijden met een dressuurzadel niet zo erg fijn, maar willem kan geen vzh op zijn rug hebben.

clara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 19:27

Wat je zelf het lekkerst vind zitten, ik heb een dresuurzadel omdat ik daar voor mijn gevoel steviger op zit en ik akn er ook prima mee buiten rijden. Springen doe ik niet dus weet niet hoe dat gaat met dresuurzadel.

illy123

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-05 11:58

heeft niemand meer tips voor mij??