bandages voor in de trailer

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Junior2019

bandages voor in de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-05 16:43

IK wil mijn paard bandageren als bescherming voor in de trailer.Maar welk soort bandage moet ik nemen en hoelang.Bijv fleece of elastische met onderlappen.

XLC70

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 16:46

Je kunt het beste fleece of wollen bandages van 4 M lengte nemen (te koop bij Divoza). De onderlappen van Divoza (Divowraps) zijn lekker dik als onderlappen.

Ik gebruik deze combi ook voor stalbandages!

mirkip

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 16:46

Er zijn toch ook transportbeschermers? Die zijn makkelijker te bevestigen dan bandages. Verder is fleece denk ik beter dan elastisch, want die kunnen sneller te strak gaan zitten.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 16:47

transportbeschermers zijn makkelijker vind ik.

als je persee bandages wil dan kan je het beste 4 meterse pakken met zo nodig onderlappen natuurlijk

Junior2019

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-05 16:50

Ik heb transportbeschermers maar dat is maat Full van die hele hoge tot over de knie.Maar die blijven niet helemaal goed zitten.Ze zijn zo groot dat ze om een oliefantenpoot passen.En om nu weer nieuwe tekopen bandages zijn goedkoper zodoende.

cinv

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 16:50

Wat jij noemt zijn polo bandages en werkbandages..die zijn nie ervoor geschikt
Ik zou idd transportbeschermers nemen, die gebruik ik het meest, super gemakkelijk en vlug aan en uit.
Of als je meer tijd wilt spenderen stal(rust-) bandages.

manie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 16:53

Ik vind bandages met onderlappen beter. De transportbeschermers kunnen afzakken of er komt strooisel tussen. Dit veroorzaakt gauw irritatie bij je paard.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 16:56

manie schreef:
Ik vind bandages met onderlappen beter. De transportbeschermers kunnen afzakken of er komt strooisel tussen. Dit veroorzaakt gauw irritatie bij je paard.

als er van alles tussen gaat zitten is de pasvorm gewoon niet goed

cinv

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 17:00

manie schreef:

nooit voorgehad

#Ymke#

Re: bandages voor in de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 17:02

Mijn paard trekt onderweg zijn (goed passende) transportbeschermers uit. Ik heb voor hem nu van die dekbedachtige onderlappen met katoenen bandages, werkt super!

manie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 17:20

0ojannekeo0 schreef:
manie schreef:

als er van alles tussen gaat zitten is de pasvorm gewoon niet goed

Dat is juist het probleem met die dingen, de pas vorm is NOOIT goed! Vandaar dat ik liever bandages met onderlappen gebruik, die passen altijd bij elk paard.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 17:44

Ik gebruikte voor mijn pony altijd brede katoenen bandages van minimaal 4 m lang. In de winkel noemen ze het stalbandages of transportbandages. Ik had van die grote vilten onderlappen, die beschermden dan gelijk de kroonranden. Werkte prima!

femke_harley

Re: bandages voor in de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 17:48

Ik zou als ik jou was Transsport beschermers om doen. Als de bandage's ergens achter blijven hangen kunnen de benen afgknellen... Met rijden vind ik het wat anders maar in de trailer zou IK het niet doen

Elsemieke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 17:52

Ik denk dat de TS gewoon wil weten wat voor bandage's ze het best gebruiken kan. Ze hoeft niet overgehaald te worden om nieuw transportbeschermers te kopen omdat dat minder tijd in beslag neemt!

Ik zou gewoon voor de 4m fleece gaan. Met onderlappen natuurlijk!

femke_harley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 18:04

Elsemiekje schreef:
Ik denk dat de TS gewoon wil weten wat voor bandage's ze het best gebruiken kan. Ze hoeft niet overgehaald te worden om nieuw transportbeschermers te kopen omdat dat minder tijd in beslag neemt!

Ik zou gewoon voor de 4m fleece gaan. Met onderlappen natuurlijk!

Als het alleen om de tijd zou gaan zou ik het ook niet doen maar ik heb zelf meegemaakt dat een paard is blijven hangen.. en dat is echt geen pretje