gaat equisuede van een wintec zadel uiteindelijk glimmen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

illy123

gaat equisuede van een wintec zadel uiteindelijk glimmen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-05 16:31

hoi,

Ik zit te twijfelen of ik van Wintec, de versie van Isabella Werth met equisuede moet nemen of toch de leren versie van Bates.
alletwee zitten deze zadels super alleen ik vind het prijsverschil heel groot. Op zich zou ik best de kunststof versie met equisuede willen omdat die veel goedkoper is, alleen vraag ik mij af of het op den duur niet lelijk word. Vooral op de plekken waar je benen liggen en op het zitvlak van het zadel. In de ruitersportzaak zeggen ze dat het niet lelijk word als je het zadel maar goed schoonhoud.
ik ben wel benieuwd naar jullie ervaringen hiermee!

groetjes Ilse

klomp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 16:34

ik heb ooit de kunstof gehad maar ben er echt nooit blij mee geweest. kale plekken komen er zeker...tenminste bij mij was dit wel het geval. ook lieten de naden op een gegeven moment los...nee voor mij geen wintec meer. ik zelf heb nu een ainsley...is wel een redelijk duur zadel maar zit heerlijk en blijft enorm lang mooi. ook is het een ergonomisch zadel zowel voor ruiter als voor het paard.

MardoKnol

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 16:36

Ik heb zelf een wintec. En ik moet zeggen dat er nog niks mis mee is.
Alleen de rand van de kussens voor je knieen is aan het kapot gaan.
Komt doordat me handen erlangs schuren . Maar het is makkelijk
in onderhoud en het is heel licht . Mijn zadel is nog steeds
niet lelijk .

Dennis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 16:37

Ik heb 2 Wintecs 500 en een 250. Die laatste is echt de stoffen versie, die andere 2 zijn van die 'nep leren' zadels.
Ik ben er heel blij mee, ik wil niets anders meer . Mijn ene zadel heb ik nu zo'n 3 jaar en ziet er nog super uit!

klomp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 16:41

hmm...dan hebben jullie meer geluk dan ik...ik was er toch erg zuinig op...

__Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 17:46

Ik heb mijn Wintec pas 9 maanden, maar hij is al een jaar of zeven oud schat ik. En nu pas begint dat suede wat te vervagen, maar nog maar heel minimaal. Verder is het zadel nog helemaal heel en ziet er super uit. Ben heel tevreden over Wintec!

Sassieja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 18:17

Heb zelf een 500, en dat is echt mijn maatje.
Een vriendin van me heeft de 2000 (ja met dat equisuede), zit echt geweldig lekker, maar begint toch wel een beetje te glimmen.

Maar vind het geweldige zadels, wil niet anders meer!

ellepel

Re: gaat equisuede van een wintec zadel uiteindelijk glimmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 18:42

ik rijd al bijna 7 jaar met mijn wintec!!

en ja hij begint nu echt de slijten, en precies daar waar je benen liggen,
de bovenkant is gewoon stof, daar zie je niks aan, de stiksels zijn allemaal nog perfect maar t kunststof gedeelte waar mijn benen langsliggen begint echt behoorlijke slijtage te vertonen..

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 18:49

mijn wintec pro is nu 11 maanden oud en nog is perfecte staat... zeker omdat ik lui ben en niet zo'n poetsfreak.. btje water en zeep of een babydoekie over de stof en klaar dat 1 keer in de maand met wedstrijden.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 20:08

Mijn Wintec 2000 vzh heb ik nu zes jaar, de eerste 4 jaar van zijn (of haar) leven is ie behoorlijk intensief bereden. Daarna wat minder (heb westernzadel nu zelf, maar gasten of bijrijdster rijdt nog met Wintec). Er is wat slijtage op het bovenste zweetblad omdat ik met leren beugelriemen heb gereden, maar dat zit precies onder je been. De zitting van equisuede is nog altijd even goed en supernetjes.

Ik denk zelf dat het komt dat ie zo netjes is, omdat ik hem nooit schoongemaakt heb. Dus ook niet met water zoals erin staat. Mijn nicht heeft dat wel gedaan met haar zadel die btw een jaar jonger is, en haar zadel ziet er veel afgeragder uit.

illy123

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-05 11:59

verder nog mensen met ervaring, ik wil me graag goed orienteren voordat ik een zadel koop

sammetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 13:16

Ik heb ook een wintec met equisuede. Heb 'm nu iets van ruim 1 jaar denk ik. Nog geen slijtage te zien. Maar is ook nog niet heel intensief gebruikt.

Mensen die ik ken die al langer een wintec met equisuede hebben zijn er ook tevreden over.

De belangrijkste drijfveer om een zadel wel of niet te kopen is toch wel of het goed op je paard ligt.

fries_Annika

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 17:16

Het is een super zadel!!! je kan het helemaal verstellen en ik ga goed met me zadel om dus er gaat niks stuk alleen het suede gaat iets gladder worden bij je benen.

peetje82

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 16:13

ik heb voor allebei mn paarden Isabell Werth.
Als je het goed onderhoudt komt er niks aan.
Ik ga er regelmatig met een fijn borsteltje over om het zand eraf te doen, en de haartjes.
Dan met een vochtige (hand)doek er goed over gaan,dan wordt het niet glad!

illy123

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-05 17:33

dus het is inderdaad een kwesti van toch goed verzorgen van het suede zoals peetje82 zegt?!
ik zit echt te twijfelen tussen de leren versie en die suede versie, ten eerste moet het zadel natuurlijk perfect passen op mijn paard dat is het belangrijkste . Maarja omdat het prijsverschil nogal groot is....bedankt voor de tips, verder nog mensen