Welke oudere trailers zijn een aanrader?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Concorde

Welke oudere trailers zijn een aanrader?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-05 15:52

Ik wil over een tijdje toch maar op zoek naar een trailer. Wegens een beperkt budget zit ik vast aan de simpele 2e-hands trailers. Houten 1.5 paards zonder poespas.
Ik weet waar ik op moet letten en neem uiteraard iemand mee die verstand van zaken heeft voor ik ergens mee in mn maag zit waar ik mn paard niet op durf te zetten
Maar welke merken zijn 'goed'? Liggen relatief (voor een 'oudje' dan) lekker achter je auto? Welke donderen in de folder al uit elkaar? Kwaaltjes van bepaalde merken?

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 16:56

Ifor williams zijn supergoed ook als ze ouder zijn!!!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 16:57

Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-11-05 17:00, in het totaal 2 keer bewerkt

manie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 16:58

Ik zou op zoek gaan naar een tweedehands bockmann of westfalia. Dit zijn hele degelijke trailers. Verder zou ik heel goed op de bodem letten en het liefst een nieuwe bodem erin maken. Aangezien een bodem soms goed lijkt, maar zo rot is als maar zijn kan. Vooral trailers met een verlijmde of geniete rubberen maat zijn gauw rot. Succes met de speurtocht

Concorde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-05 17:03

Ifor is te zwaar voor ons... Heb helaas geen jeep of andere echte trekauto, ze zijn trouwens ook zelden te krijgen voor wat minder geld.

Liselot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 17:05

waco? waco ben ik niet gek op...

het ligt voor een groot deel aan hoe de trailer onderhouden is... ifor williams, westfalia en bokman zijn wel de betere merken.
maar ook die kunnen rotte bodems hebben

sphinxie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 17:09

Ik heb een Westeria, uit 1990 en die is qua gewicht (600 kg) goed te doen, en ik vind het een fijne trailer om mee te rijden. Mijn bodem heb ik in juli laten keuren, en was nog prima. Ik ben er dus erg over te spreken, en ik heb juist minder goede ervaringen met Westfalia (bodem binnen no time verrot, fabrikant gaf niet thuis).

smiley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 17:11

Wij hebben een Weijer gekocht die we aan het opknappen zijn. 1,5 paards en niet te zwaar.

#Ymke#

Re: Welke oudere trailers zijn een aanrader?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 17:13

Ik heb ook een Weijer (ook te koop ) , bouwjaar 1977, maar hij is volledig opgeknapt. Nieuwe bodem, nieuwe wanden etc. Je zou niet zeggen dat het al een oudje is.

Puera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 17:27

Ik ben heel voordelig aan mijn Weijer uit 1993 gekomen. 't Was een opknapper. De vorige eigenaar had er niet goed op gepast dus we moesten alle houtwerk (wanden en bodem) vernieuwen. Gelukkig heb ik 'n handige vader dus we hebben met de trailerhandelaar afgesproken dat die 't hout zou leveren en mijn pa alles er zou inzetten. Scheelde me de arbeidskosten van de trailerhandelaar.

Dus, als je de beschikking hebt over een Handige Henkie (pa/vriend/oom/...) dan zou je ook kunnen denken aan een opknapper.

Hou er rekening mee dat er een mistlamp op moet zitten (of dat je die dan nog moet monteren) en als extra handigheidje voor 't achteruitrijden zou je er een lamp op kunnen monteren zodat je in 't donker mooi kunt zien waar je achtuit heen rijd. Maar da's luxe en moet je de bedrading weer voor aanpassen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 18:01

Koop het allergoedkoopste wrak wat je vinden kunt, niet meer dan 200 euro aan uitgeven, bij voorkeur een Westfalia (de oudjes zijn helemaal moertje-boutje opgebouwd) sloop dat ding en bouw hem opnieuw op. Kost ongeveer 1500-2000euro. Hiervoor heb je dan een nieuwe trailer Je vindt voor dat geld never-ever een goede tweede-hands trailer. Vraag Callipo maar, die heeft mijn oudje.

sandr0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 18:09

wij hebben een mabro trailer gekocht uit 1980!! Nu dus 25 jaar oud. Hij is van polyesther dus rot niet. Zelf beetje opgepoets, raampjes er in gemaakt en ik heb er een super trailer aan. Er zat wel een neiuwe giet vloer in.

Afbeelding
zo gekocht voor 1200,-
Afbeelding
en na poetsen met wax, raampjes er in voor 10,- en nieuwe roostertjes en wieldoppen er op. Best wel een heel ander gezicht vind je niet??

Hij ligt prima achter de auto en wij vinden t een hele fijne betrouwbare trailer

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 16:29

ikke schreef:
Koop het allergoedkoopste wrak wat je vinden kunt, niet meer dan 200 euro aan uitgeven, bij voorkeur een Westfalia (de oudjes zijn helemaal moertje-boutje opgebouwd) sloop dat ding en bouw hem opnieuw op. Kost ongeveer 1500-2000euro. Hiervoor heb je dan een nieuwe trailer Je vindt voor dat geld never-ever een goede tweede-hands trailer. Vraag Callipo maar, die heeft mijn oudje.

dat doen de mensen waar ik bij rijd nu ook, die hebben een heeeeeeeeele oude ablas gekocht en tot op het onderstel gesloopt.