Ik heb de pavo-voedingsdeskundige al aan de telefoon gehad, en die zei dat een voer wat ik zoek, eigenlijk niet bestaat
Ben dus erg benieuwd naar jullie tips!Het gaat om een andalusier van 1.65 die smal gebouwd is, en snel afvalt. Hij staat licht in het werk en krijgt opbeperkt ruwvoer. Ik ben dus op zoek naar een krachtvoer waar hij niet heter maar wel dikker van wordt, en waar een laag eiwitgehalte in zit. Het liefst een muesli icm een brok, en liever een muesli die gebonden wordt door vet en niet door melasse.
Ik heb veel over mijtens gelezen maar ik weet mijn god niet waar ik dat hier in de buurt kan krijgen (Dordrecht, Papendrecht etc). Ik ga nu stimix icm pavo condition extra proberen en als hij daar niet dik genoeg op blijft, eventueel mais erbij voeren. Verder krijgt hij ook nog 1 kg appels en penen per dag bijgevoerd.
Wie helpt?

Ik zit al vanaf mijn 8e in de paarden en ben nu 27, en pas de laatste 2 jaar ontworm ik zo vaak. Mijn shet werd ook altijd maar 4x per jaar ontwormd en die had ook nooit wat
Ik vind wel dat ze die PAVO brok niet goed opeten en dat die er muffig en stoffig uitziet. Er zit ook veel stof in de zak zelf. Ben wel geinteresseerd in andere merken, daarom vraag ik hier tips. De prijs maakt mij ook niet uit, get gaat hier om de gezondheid van mn paard. Hoewel ik in een ander topic iets las over 75 euro per zak, dat gaat me toch wel weer iets te ver
Merk ook dat mijn paarden veel losser in het lijf zijn en minder verzuren/last van spierpijn hebben.