Sommige mensen..

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Whisperke

Sommige mensen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-05 19:18

krijg je geen hoogte van. Even de situatie..
Er is een meisje die beweert al sowieso 2 pony's te bezitten daarbij rijdt ze nog wat op de pony's van der vriendinnetjes en heeft ze nog 2 paarden die ze rijdt wat 10km van haar vandaan staan. Okeej eigen keus. Maar nu heeft ze voor haar "eigen" pony's een verzorgster genomen omdat ze het te druk heeft met school. Nou sorry dan laat ik die paarden waar ik 10km voor moet fietsen wel vallen maar ja eigen mening. Nou wil ze een paard of ja hengstveulen erbij kopen. Maar ja dan denk ik hoe wil je daar ooit tijd voor hebben om daar goed voor te zorgen. Nu zit ze zelf op de middelbare dus ja over een paar jaar moet ze eerst om een goede baan te krijgen door studeren (anders kun je geen paard betalen) maar ze meent meer tijd te krijgen!!

Ik zal maar niet alles vertellen (mag pb en) want er zijn er genoeg die haar kennen en ze zal dit ook wel lezen ongetwijfeld.

Maar sorry ik vind het soms zo ongeloofwaardig, okeej ze mag zelf weten wat ze doet. Maar vertel mij liever de waarheid!!

Wat zouden jullie doen en wat vinden jullie der van??

Careano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 19:24

Hmm, ik ben het met je eens. Ik zou ook die 2 paarden dan laten schieten om meer tijd met mijn pony's door te kunnen brengen.

Ik krijg het juist steeds drukker hoe hoger ik kom op school.. Eerlijk gezegd..

Whisperke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-05 19:31

ja ik ook daarom juist. Kijk dan je een paard erbij wil okeej en dat je dan een berijdster zoekt die je in tijd nood bij kan schieten. Maar dan neem je toch niet de zorg van andere paarden niet op je!!

Vedette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 19:44

Ook ik ben het met je eens. Je eigen paarden zijn toch wel belangrijker dan andersmans paarden en ik vind het krom om voor je eigen paarden een verzorgster aan te nemen, maar dan wel nog de zorg van andere paarden op je te nemen.
En ik denk ook niet dat ze het rustiger zal krijgen naarmate ze hoger komt op school of wanneer ze moet gaan werken. Eerder alleen maar drukker. Ik vraag me af hoe ze het dan wil gaan redden!

Ilzjuh

Re: Sommige mensen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 19:49

halleluja, hoe wil ze dat gaan doen?
ik zou dus nooit andere paarden voor mijn eigen paard stellen mijn eigen paard is mijn alles en naarmate ik hoger kom op school krijg ik het idd al druk genoeg
maarja, zij moet het zelf weten maar ik zou het zelf nooit doen

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 19:58

ehm.. ik stel voor dat je haar gewoon laat wat ze zelf wil doen?wat is precies het nut om een topic te starten over iemand anders? het is immers haar leven en haar manier van doen. dat je het zelf anders zou doen, alla, dat zijn er wel meer, maar ik vind het wel een beetje raar om zo diegene omlaag te halen en van alles via de PB over haar te gaan vertellen zonder haar medeweten of toestemming.

Whisperke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-05 20:09

lowara neej maar ik vraag me af of dit uberhaupt wel geloofwaardig is wat ze banketstaaf. En ik denk als ik zeg wie het is dat er wel meerdere zoiets hebben van oohhh ja. Daarbij er zijn er zoveel die op bokt zetten dat er een mishandelde pony langs de weg staat terwjil het wel iemand is hier van bokt. Die krijgen ook niet zo'n reactie mijn vraag is gewoon moet ik haar iets vertellen of op een manier waarop dat dit misschien niet zo'n goed plan is. Zo komen er wel meer verwaarlossde paarden in de wereld okeej nu zal ze dit wel niet doen. Daarbij ik vind het gemeen over dat je zegt over omlaag halen. Hoeveel wordt vertelt over de pb of over msn!! Dus daar ligt het niet aan

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 20:31

dus omdat je haar ongeloofwaardig vind moet je gewoon haar hele levensstijl op bokt zetten?
stuur dat meiske dan gewoon een msn bericht of een PB dat je haar niet gelooft.. klaar.
als je iets via de msn verteld doe je dat bij bekenden en niet half paardrijdend nederland waarbij degene waar het nu over gaat zich niet kan verdedigen.
dus ja, je bent druk bezig dit meisje omlaag te halen. ongeacht wat ze heeft gedaan of wat haar acties zijn

Whisperke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-05 20:39

Het is hetzelfde verhaal wat pas ging over een verwaarloosde pony waar ze die mensen dan omlaag mee halen!! Sorry hoor ik zet dit op bokt om effe mij hart te luchten hoeveel topics gaan erover dingen wat op dit topic lijkt!! Ik dacht dat bokt er was om zoiets op te zetten en om tips te krijgen hoe ik misschien iemand aan het verstand gebracht krijg dat ze niet meer tijd krijgt en dat ze eerst goed moet nadenken over haar keuze en geloof maar dat dit meisje dat weet!!

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 21:44

dan hoef je het haar dus niet meer te zeggen als ze het al weet. het is haar keuze, niet de jouwe.

gekkesies

Re: Sommige mensen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 08:32

okee, onzinnige discussie lijkt mij!

Ik ken de persoon in kwestie ook en diegene zit bij mij op school een aantal jaren lager! Zij denkt over een tijdje meer tijd voor haar paardjes te hebben, maar naarmate je daar langer zit wordt het meer werk, in dit geval zou ik ook altijd voor een eigen paard kiezen en dan maar een van de verzorgpony's laten schieten! Dat is ook geen makkelijke keus, maar een eigen paard lijkt mij belangrijker..

aliesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 10:59

tsja ik weet al direct over wie het gaat..toen ik het eerste tekstje las..

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 11:38

Het ligt er ook een beetje aan, misschien kan ze met haar eigen pony's niet meer zoveel doen qua rijden en rijdt ze daarom voor anderen. Haar eigen pony's hebben verzorgsters dus komen niks te kort, geen probleem dan toch? Misschien koopt ze juist een veulen bij omdat ze liever een eigen rijpaard heeft en stopt ze dus over een paar jaar met het rijden voor anderen als haar veulen ingereden kan worden. Een veulen kost niet veel tijd, je doet daar toch nog niet veel mee.

Ik hoop dat het meisje dit ook leest want ik wil haar wel even zeggen dat je als je gaat studeren minder tijd krijgt en als je gaat werken daarna NOG minder tijd krijgt. Maar misschien heeft ze dan dus alleen haar, inmiddels volwassen veulen, te doen en dat lukt nog wel als je goed planned.

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 11:51

Tja, ik ben het niet helemaal met je eens.

Je leert er sowiezo veel van om verschillende pony's te rijden. Volgende punt is dat een veulen geen tijd kost mits het de opfok ingaat en het laatste punt kun je ook best een paard onderhouden met een baan waar je niet voor geleerd hebt. Ik zelfs 2