Vanaf wanneer gaan jullie je paard zelf betalen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Lenneke_

Vanaf wanneer gaan jullie je paard zelf betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-05 15:17

Ik zit hier al een tijdje over na te denken.

Ik ben nu 18, woon nog thuis en zit nog op school. M'n ouders betalen mijn paard nu. Maar er komt natuurlijk een tijd dat ik het zelf moet gaan betalen.

Hoe is dat bij jullie gegaan?

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 15:19

Ik heb gewacht met een eigen paard tot ik het zelf kon betalen. Was 33 en had een fulltime baan dat ik haar kocht..

Tien

Re: Vanaf wanneer gaan jullie je paard zelf betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 15:30

Ik ben nu 21 en mijn ouders betalen het voer en het lesgeld. Het zaagsel betaal ik soms en soms mijn ouders.
Stalling is gratis, want mijn paard staat thuis.
Voor de rest betaal ik alles zelf. Maar zo is het altijd al geweest bij ons.

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-05 15:32

Mijn ouders betalen nu de stalling, voer, wormenspuit en evt dierenarts enzo.
De meeste spullen betaal ik, maar dat zijn ook meer uitgaven die niet maandelijks terugkeren.

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 15:34

Ik kreeg pas een paard toen ik die zelf kon onderhouden. of laten we zeggen dat was de voorwaarde. Ik kreeg op mijn 19 een eigen paard. ik studeerde toen nog volop. Ik ging meteen een weekend job zoeken. Het is me altijd goed gelukt mijn paardje alleen te onderhouden. Mijn ouders hebben nooit een eurocent bij moeten leggen aan niks. Eigenlijk ben ik daar best wel fier op want je moet jezelf dan toch wat ontzeggen.
Ondertussen ben ik 24 en werk al ruim een jaar. En in mei komt er een veulen bij van mijn merrie die ik ook ga houden en zelf onderhouden.
Eigenlijk geeft het nog meer voldoening als je alles zelf betaald vind ik. Maar natuurlijk als mijn ouders zouden aanbieden (wat echt niet gaat gebeuren) om bij te leggen ga ik geen ne zeggen

elle01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 15:35

ik moet alles zelf betalen, ben nu 18 en wacht tot ik er zelf geld voor heb (werk dan wel fulltime)

aafje87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 15:37

ik heb altijd alles zelf moeten betalen, ik heb toen ik 14 was een pony gekregen.
Of en toe sprongen mijn ouders bij als het echt niet anders ging.
Ben nu 18 en hoef echt niet te verwachten dat mijn ma nog bijspringt(woon dan ook al samen)
werk nu fulltime maar daarvoor heb ik het moeten doen met verschillende bijbaantjes

Honeymoon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 15:44

Ik studeer nu (woon nu nog thuis, over 2 weken ben ik pleite )
Ik betaal de stalling zelf, wormenkuren en hoefsmid en spullen ook
Mijn vader betaalt de dierenarts en mn lessen.
Sinds ik mijn pony heb (17e verjaardag) betaal ik de helft van de stalling, wormenkuren en hoefsmid. Ik ben nu net een paar dagen 19. Jij hebt t maar luxe!

Ik vind het overgins wel logisch dat je je paard (of een gedeelte) betaald. Overgins is mn vader niet beroerd om bij te springen. Zo had ik in juni plots een nieuw zadel nodig en die heb ik toen maar als "eindexamencadeautje" gehad.

Alleen als ik nu op mezelf ga zal mn vader wel moeten gaan bijspringen, want veel meer dan als ik nu werk kan niet. En eten kost toch bijna t zelfde, thuis of op kamers

Barco

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 15:48

Ik heb mijn paard op mijn 18e gekregen incl. de basisuitrusting.
Op dat moment studeerde ik en ik had een (flinke) lening. Ook had ik een zaterdagbaantje. Dat was een voorwaarde om mijn paard te krijgen.
Dus helemaal zelf betaald. Nu heb ik nog geen vast werk en springt mijn vriend af en toe bij. Maar als ik zelf kan betalen doe ik dat.

Katelijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 16:01

Ik betaal alles zelf. Op mijn 24 kon ik zelf mijn eigen paard kopen.En nu betaal ik alles ook zelf. Bij mij thuis altijd zo geweest. Zo'n luxe hobby moest ik zelf betalen.

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 16:05

Ik ben in juli het huis uitgegaan en betaal mijn paardjes nu zelf. Toen ik nog thuis woonde betaalden mijn ouders bijna alles, behalve natuurlijke extra luxe als sjabrakjes e.d. Ben best wel verwend. Nu zou den mijn ouders nog bijspringen als het mocht. Zo was mijn veulen van de zomer over de waterbak gesprongen en had 2 flinke japen. Rekening van dierenarts was behoorlijk hoog en ik zat met mijn handen in mijn haar. Misschien moet ik toch maar mijn veulen verkopen. Toen ik dit aan mijn ouders vertelden verklaarden ze me voor gek> Welnee, dan valt er met ons altijd wat te regelen. Dus daar ben ik supergelukkig mee!

Siddieqje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 16:11

Ik betaal al van mijn 12 jaar alles zelf, geen geld was niet paardrijden.

Nu heb ik sinds 3 maanden mijn eigen paardje en alle centjes komen uit mijn portemonnee.

Ing__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 16:16

ik heb vanaf het begin alles zelf betaald

_Michelle_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 16:30

Heb mn paard met mn vader en zus dus zolang hij ook nog van hun is zal ik hem niet helemaal betalen denk ik. Mn vader betaald nu gewoon stalling, hoefsmid, wormenkuur enz... DA betalen wij meestal wel wat aan mee en spullen kopen wij meestal ook. Hij is 2 keer behandeld door Steffi vd Laarse en dat hebben mn zus en ik ook betaald omdat mn vader dat niet zo nodig vond (achteraf was die behandeling zeker wel nodig maar goed).

Marja1988

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 16:47

tot ik stop met studeren betaalt mn pa het denk ik. En anders tot mn 18e. Ik betaal wel zelf de spullen en koop meestal de wormenkuren e.d.
Haifa heb ik ook gekregen.

Eigenlijk ben ik gewoon een verwend nest, want spullen voor haifa koop ik van verjaars of zakgeld.

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 16:52

ik heb op mijn 17e mijn pony (1.54) gekocht en alleszelf betaald - naast mijn meao- opleiding......
Erg druk, maar het was het wel waard!

DiantaM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 16:59

Ik betaal nu een gedeelte mee, maar ik vind zeker dat als je een fulltime job hebt, dat je dan zeker je eigen paard moet betalen.

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 17:15

mijn moeder kon me amper 1 keer week laten lessen, laat staan een heel paard onderhouden.

toen ik samen ging wonen hebben we er goed over nagedacht en zijn we eerst willem gaan leasen, mijn vriend wilde liever een eigen paard, dus eerst een ruin, die werd snel verkocht en toen kwam merel.

dus we betalen alles zelf voor 2 paarden. moet zeggen dat het vrij moeilijk is, want ben mijn baan pas geleden kwijt geraakt.. maar gelukkig met een beetje aanpassen lukt het nog wel. zou er niet aan moeten denken 1 van de 2 weg te moeten doen.

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 17:21

Ik betaal alles zelf .Alleen lessen met me paard krijg ik van me ouders

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 18:21

Ik betaalde het zelf, heb pas een paard gekocht vanaf het moment dat ik een eigen inkomen had.
Ik vind dat ook het juiste moment om je paard zelf te betalen: wanneer je een eigen inkomen hebt, of dat nu een salaris is of studiefinanciering.

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 18:41

Heb pas een eigen paard gekocht toen ik al een tijd samenwoonde en ik een vaste aanstelling op mijn werk had gekregen.. En nog is het best moeilijk om allemaal rond te komen hoor, moet er veel voor laten. Kan bijvoorbeeld niet op vakantie en stappen is er ook niet meer bij en elke maand een nieuwe outfit voor mezelf ook niet.. Maar ik heb het er graag voor over. De vrijheid en de liefde die mijn paardje mij geeft kan nergens tegenop..

Groetjes Dianne

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 18:42

Cassidy schreef:
Ik heb gewacht met een eigen paard tot ik het zelf kon betalen. Was 33 en had een fulltime baan dat ik haar kocht..

Idem
was alleen ruim 10 jaar jonger
Maar werk dan ook vanaf mijn 16e fulltime

Jits

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 18:44

Ik heb eerst mijn bijrijdpaard zelf betaald (helft stalgeld + lessen) en daarna mijn eigen paard. Ik studeer nog en werk daarnaast zo'n 16 tot 20 uur in de week om m'n paard te kunnen betalen.

maverick

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 18:46

mijn vader betaald nu alles, maar hij heeft er ook winst van als we paarden verkopen.Maverick betaald hij nu ook nog, tot ik strax na mn studie zelf een baan heb, dan zijn de kosten van maverick voor mij, amadeus betaal ik al wel zelf.

Shirlemiep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 18:51

Ik kreeg op mijn 23e mijn eerste fjordenveulentje van mijn man,hij betaald ook al 11 jaar alles(we noemen hem de"hoofdsponsor".Helaas is onze Fjord overleden na 7 jaar en heb ik daarna een Tinkermerrie gekregen,ook weer van mijn man,omdat ik zo verdrietig was.