Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

)
listiglistje schreef:ik zelf zit ook in een rechtzaak verwikkeld...
Mensen hebben mijn paard direct na de eerste proefrit gekocht (geen leken), zonder koopovereenkomst, ik heb tot 2 x toe proeftijd aangeboden (getuigen bij aanwezig) maar dit hoefde niet, ze hebben geen onderzoek gedaan, ik heb niet aan dwaling (Verzwijgen) gedaan en ik ben mijn verplichtingen nagekomen.
Ik zelf heb er altijd een fijn paard aan gehad (8 jaar), M geklasseerd , Z niveau afgericht, braaf, makkelijk in de omgang en fijn te rijden in de bossen (ook alleen), buiten-en binnenbak, springwei en op wedstrijden.
Paard moest wennen op nieuwe stal, at slecht, nerveus, daar 10 x zelf gereden ging goed , mensen 2 x nagereden in mijn bijzijn (waaronder dochtertje van 10), ging prima, tot volle tevredenheid koper, alleen had hij van de 10 x 2 x schrik van de koeien in de wei ernaast of de geit in de sloot waar hij niet langs wilde.
Nu zijn zij zelf aan de slag gegaan (ik ben gestopt met hem te rijden)en is nu het paard niet meer braaf (staken steigeren,bokken etc????) en voldoet niet aan hun eisen. Mijn paard is niet meer hetzelfde, maar een verpest paard of een paard die doet waar hij zin in heeft??? Ze willen nu dat ik hem terugneem. (ik ben particulier). Tevens zeggen zij nu dat het paard ook voor hun dochtertje van 10 bestemd was...een paard van 1.68,, groot,sterk en veel front. niet echt aannemelijk???)
Mijn advocaat zegt dat dit geen (karakter)gebreken zijn, omdat het paard bij mij braaf was en dit niet is onderzocht door een DA of door hen zelf. ook bestaat er voor particulieren geen vastgestelde termijn van teruggave, mits deze (proeftijd) is afgesproken. Verder geen koopovereenkomst en 2 x proeftijd gewijgerd en geen sprake van dwaling.
Wat denken jullie van deze zaak?
.Maar ik heb ze ook particulier gekocht dus idd garantie's heb je dan niet.