Wat je hebt gehoord zal te maken hebben met het gevaar voor overdosering. Naarmate een dier lichter is is de kans op een substantiele overdosering natuurlijk groter.
Dit staat in de bijsluiter: "Met name bij lichte en/of ponyveulens dient met het oog op overdosering te worden toegezien op een nauwkeurige dosering." en "Bijwerkingen van voorbijgaande aard kunnen optreden bij 2 maal de aanbevolen dosering bij veulens en 3 maal de aanbevolen dosering bij volwassen paarden."
Sterk middel om uw paard 3 mnd lang te ontwormen. Tegen meestvoorkomende wormen als mede rode bloedworm. Voor paarden en veulens ouder dan 4 mnd en zwaarder dan 200 kg. Werkzamestof: Moxidectine
Ik heb idd ook gehoord dat je equest niet mag gebruiken voor het ontwormen van shetlanders. Lijkt mij ook duidelijk als er in de bijsluiter staat dat het niet geschikt is voor pony's onder de 200 kg
Oke, Ik heb de bijsluiter dus nooit gelezen (heb de spuit ook nog nooit gekocht). Ik kon nu van iemand anders een spuit kopen, maar ze dacht dat ze thuis alleen equest hadden, maar dat er ook veulentjes mee ontwormt werden dus vandaar mijn vraag.