spoed vraag over chippen!!!!!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

keshia

spoed vraag over chippen!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-05 09:27

ik heb een vraagje.. over ongeveer een uurtje komt er iemand om mijn paard te chippen.. is het gebruikelijk dat je dan je papieren van je paard meegeeft zodat ze die op kunnen sturen en bijwerken??? en heeft iemand een idee hoelang zoiets duurt??? en is het misschien een probleem dat het paard nog niet op mijn naam staat, op papier???
groetjes keshia

ellepel

Re: spoed vraag over chippen!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 12:19

diegene die komt chippen kan je dat denk ik wel uitleggen.

Dana01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 12:21

de papieren worden idd opgestuurd, duurt ongeveer een wek , soms 2.....en nee, het op naam staan is geen probleem, althans dat was het bij ons niet.
succes

joozz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 08:51

mijn paard stond ook nog niet op naam. Heeft de chipper gelijk doorgestuurd naar het stamboek en een aantal weken daarna kreeg ik het paspoort en de nieuwe papieren thuis.

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 12:01

Ik zou iig een kopie maken

keshia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-05 13:17

ja ik vind het eigenlijk ook raar dat je de papieren zomaar aan iemand mee moet geven.. kijk in mijn geval staat ze dan veilig en is het maar een 24 jarige pony,... maar stel je hebt een super duur paard.. dan zou ik toch niet graag mijn papieren zomaar met de post mee doen... toch?
maar goed het is allemaal netjes verlopen.. ze bleek toch al gechipt te zijn.. maar staat nog niet geregistreerd.. dit komt omdat ze al in 1997 gechipt is.. toen was nog niet alles helemaal georganiseerd heb ik begrepen... maar goed binnenkort ga ik ze toch maar over laten zetten op mijn naam.. en ook gelijk laten registreren.. iemand enig idee wat dat grapje gaat kosten??
groetjes keshia

karijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 18:23

Je hoeft je papieren niet mee te geven aan de chipper. Hij moet sowieso een aantal stickertjes met het transpondernummer (chipnummer) aan jou geven. Deze stickertjes en je papieren stuur je op naar de betreffende instantie (KNHS of KWPN) en zij plakken de stickertjes op de juiste pagina's in je paspoort.

wyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 19:04

de dierenarts heeft mijn paarden gechipt en heeft alleen de aftekening etc. opgeschreven op dat papier. het opsturen heb ik zelf gedaan. ik had de paspoorten binnen een week binnen en je moet tekenen bij de deur voor ontvangst.
het paspoort kost 28 euro incl. verzendkosten. je krijgt de rekening een paar dagen later pas binnen en moet binnen een maand betaald zijn

keshia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-05 11:17

ik heb alleen al een stamboekpapier en een paspoort.. maar wil het over laten zetten.. wat kost dit?? enig idee???
groetjes keshia

joozz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 11:35

keshia schreef:
ik heb alleen al een stamboekpapier en een paspoort.. maar wil het over laten zetten.. wat kost dit?? enig idee???
groetjes keshia

volgens mij kost dit bij het kwpn 35 euro, ik zou anders even je stamboek bellen/mailen.